شناسه خبر:64706
1401/10/17 10:08:07

سپهرغرب، گروه شهر: وزارت محیط زیست آلمان برای ترویج کاهش ضایعات در شهرها، قانون ارائه ظروف قابل بازیافت را برای مشاغل مواد غذایی با بیش از پنج کارمند، لازم‌الاجرا کرد.

صنعت پذیرایی آلمان تحت تأثیر مقررات جدیدی قرار گرفته است که مشاغل مواد غذایی را موظف می‌کند تا یک گزینه بسته‌بندی قابل استفاده مجدد را معرفی کنند. این قانون در ماه می‌سال 2021 تصویب و در سال 2023 اجرایی شد و به شرکت‌ها این فرصت را می‌دهد که برای این تغییر آماده شوند.
علی‌رغم محدودیت‌های جدید بر خدمات غذای بیرون‌بر، بسیاری از کسب‌وکارها از ارائه بسته‌بندی‌های قابل استفاده مجدد معاف هستند که شامل مواردی نظیر مغازه‌های کوچک با تعداد کمی کارمند یا میزان سفارش محدود می‌شود.
علاوه بر این، سازمان‌های حمایت از مصرف‌کننده اعلام کرده‌اند که این مقررات مسئولیت را برعهده مصرف‌کننده می‌گذارد، زیرا اگر قصد دارند از تولید ضایعات جلوگیری کند می‌توانند از بسته‌بندی‌های قابل استفاده مجدد استفاده کنند یا بسته‌بندی خود را همراه بیاورند. با این وجود، طبق بیانیه استفی لمکه، وزیر محیط زیست آلمان، این اقدام هنوز یک گام بسیار کوچک به سمت کاهش ضایعات است.
براساس بیانیه وزارت محیط زیست آلمان، هر کسب‌وکار پذیرایی که اکنون غذا یا نوشیدنی ارائه می‌دهد باید ظروف قابل استفاده مجدد را برای مشتریان فراهم کند که حتی شامل ارائه فنجان برای هر اندازه نوشیدنی است.
علاوه بر این، قانون همچنین می‌گوید که شرکت‌ها نمی‌توانند برای ظروف قابل استفاده مجدد هزینه اضافی دریافت کنند.
این امر درمورد همه مکان فروش مواد غذایی صدق می‌کند که دارای 80 متر مربع فضا یا بیش از پنج کارمند است به این ترتیب، نانوایی‌های زنجیره‌ای کوچک در ایستگاه‌های قطار، برای مثال، همچنان نیاز به ارائه ظروف قابل استفاده مجدد دارند.
وزیر محیط زیست آلمان در بیانیه‌ای مطبوعاتی توضیح داد که زباله‌های تولید شده توسط صنعت بیرون‌بر یک نگرانی فزاینده برای آلمان است. او اضافه کرد که آلمان هنوز هم می‌تواند کارهای بیشتری برای دوستدار محیط‌زیست کردن بسته‌بندی انجام دهد.

شناسه خبر 64706