شناسه خبر:57134
1401/4/7 08:50:36

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با یادآوری اینکه حجم مراجعین دادگستری استان در سال بیش از 550 هزار پرونده است، گفت: طلاق و اختلافات خانوادگی آمار بالای پرونده‌های دادگستری را به خود اختصاص داده است.

پرویز توسلی‌زاده با اشاره به اینکه دادگستری استان در حوزه سند تحول از جایگاه بیست‌ویکم به دوم کشوری رسیده است، اظهار کرد: این موفقیت با همکاری تمامی کارکنان پُرتلاش دادگستری استان به دست آمده است.

وی ادامه داد: ماهیت دستگاه قضا با توجه به استدلالی و استباطی بودن آن، کار سختی است؛ قاضی باید از مجموعه قوانین استنباط قضائی کند تا رأی صادره مورد پذیرش مردم باشد. رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با یادآوری اینکه حجم مراجعین دادگستری استان در سال بیش از 550 هزار پرونده است، افزود: باید برای برقراری عدالت تلاش روزافزون داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه خانواده بزرگ‌ترین نهاد اجتماعی جامعه است، گفت: طلاق و اختلافات خانوادگی آمار بالای پرونده‌های دادگستری را به خود اختصاص داده که امیدواریم با راه‌اندازی سامانه تصمیم با همراهی مردم این اختلافات کاهش یابد.

وی خاطرنشان کرد: از امروز هیچ دعوای طلاق، تمکین، سایر دعواهای حقوقی خانوادگی در دفاتر قضائی ثبت نمی‌شود؛ افراد باید در سامانه تصمیم ثبت‌نام کنند تا از طریق بهزیستی سامان‌دهی شوند.

شناسه خبر 57134