شناسه خبر:56844
1401/3/31 08:57:01

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: پروژه احداث راه اصلی سنقر- کامیاران در مسیر اتصال استان‌های کرمانشاه به کردستان طی هفته آینده به بهره‌برداری برسد.

مهرداد آهکی در جمع اصحاب رسانه از تکمیل و بهره‌برداری از پروژه احداث راه اصلی سنقر- کامیاران در مسیر اتصال استان‌های کرمانشاه به کردستان خبر داد.

وی طول این پروژه در حوزه استان کرمانشاه را 12.5 کیلومتر از مسیر سنقر– کامیاران (سنقر- گردنه مروارید) عنوان کرد و افزود: این مسیر از میانه‌های محور سنقر- کشکمیر- کامیاران جدا شده و پس از عبور از روستا‌های «سرخم» و «تپه اسماعیل» و عبور از رودخانه گاوشان وارد محور گردنه مروارید – گاوشان در استان کردستان و از طریق محور مربوطه و پس از عبور از کنار سد گاوشان در گردنه مروارید وارد محور کامیاران– سنندج می‌شود.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه، از کل مسیر تاکنون 95 درصد آن انجام شده و پنج درصد باقی‌مانده هم درحال تکمیل است و طی هفته آینده تحویل داده خواهد شد.

وی در پایان گفت: این یک کریدور جدید است که علاوه‌بر تأثیر آن در تسهیل، تردد و کاهش طول سفر، در رونق شهرستان سنقر نیز بسیار مؤثر بوده؛ چون راه درواقع زیرساخت توسعه است.

 

شناسه خبر 56844