شناسه خبر:28789
1399/6/30 03:38:36

نایب‌رئیس بانوان هیئت تکواندو استان کردستان با بیان اینکه بسترهای رشد و بالندگی تکواندو بانوان در استان فراهم است، اظهار کرد: تعداد 981 نفر از بانوان تکواندوکار کردستانی دارای بیمه ورزشی هستند.

زهرا مرادی تکواندو را یک ورزش المپیکی و رزمی همراه با آرامش و اعتدال عنوان و اظهار کرد: این ورزش یک نوع حرکات دفاعی همراه با آرامش و زیبایی است و احترام را به همه نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه بسترهای رشد و بالندگی تکواندو بانوان در استان فراهم است، ابراز کرد: تعداد 981 نفر از بانوان تکواندوکار کردستانی دارای بیمه ورزشی هستند.

مرادی با اشاره به فعال بودن بانوان کردستانی در رشته تکواندو، افزود: سال گذشته بانوان در لیگ جام کوثر جوانان بین 16 تیم در کشور رتبه هشتم را کسب کردند.

نایب‌رئیس بانوان هیئت تکواندو کردستان همچنین یادآور شد: تکواندو بانوان کردستان در سال 97 موفق به کسب رتبه 18 در کشور شد.

به گفته وی در بخش نونهالان، خردسالان و نوجوانان بانوان هرساله نشان‌آور بوده‌اند.

نایب‌رئیس بانوان هیئت تکواندو کردستان وضعیت شهرستان‌های استان را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: این رشته ورزشی در تمام شهرستان‌های استان علاقه‌مندان خاص خود را دارد‌.

مرادی امکانات مورد نیاز این رشته ورزشی را هزینه‌بردار دانست و بیان کرد: ورزش تکواندو نیازمند زیرساخت‌های مناسب و امکانات خاص مانند تجهیزات ایمنی شامل هوگو و کلاه الکترونیکی است.

وی با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا بسیاری از برنامه‌ها و مسابقات را محدود کرده است، اظهار کرد: مسابقات هان مادانگ برای گروه‌های سنی مختلف به‌صورت مجازی برگزار شده است.

مرادی افزود: هفته گذشته استاژ کیوروگی با هدف به‌روزرسانی و ارتقای سطح علمی و فنی مربیان با حضور وحید ناصری، مدرس فدراسیون در سنندج برگزار شد.

نایب‌رئیس بانوان هیئت تکواندو استان کردستان گفت: کلاس آموزشی استاژ پومسه ویژه داوران هم دهم مهرماه برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: در راستای استعدادیابی کمیته فنی راه‌اندازی شده است، در این زمینه نیازمند حمایت و تعامل آموزش‌وپرورش هستیم.

به گفته مرادی هم‌اکنون 15 داور درجه سه و سه مربی درجه دو در بخش تکواندو بانوان فعالیت می‌کنند.

وی اضافه کرد: سالن خصوصی تکواندو در سنندج دایر بوده و هم‌اکنون این سالن مورد بازسازی قرار گرفته است.

تکواندو شامل کیوروگی، پومسه یا فرم است؛ هان مادانگ یا تکواندو همگانی نیز شامل بخش‌های مختلف دفاع شخصی و شکستن اجسام می‌شود.

تکواندو یکی از منظم‌ترین و علمی‌ترین هنرهای رزمی است که چیزی بیش از مهارت‌های مبارزه فیزیکی به افراد می‌آموزد.

افتخارات تکواندو در عرصه جهانی و بازی‌های آسیایی و المپیک سبب شده این ورزش در کنار وزنه‌برداری و کشتی با اهمیت‌ترین رشته ورزشی در ایران باشد.


منبع: خبرگزاری فارس

شناسه خبر 28789