شناسه خبر:67360
1401/12/27 09:45:29
مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان:

2 درصد جمعیت داریم، 8 درصد سوخت کشور را تأمین می‌کنیم

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان از تأمین و توزیع هشت درصد از سوخت مورد نیاز کشور از انبارهای نفت این منطقه خبر داد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان، امین روستایی در نشستی با حضور علی‌اکبر نژادعلی مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، مدیران و مسئولان مناطق چهارگانه البرز، همدان، قزوین و زنجان 24 اسفندماه جاری در محل سالن جلسات انبار نفت شهید دولتی استان البرز با اشاره به اینکه سهم استان همدان از جمعیت کل کشور دو درصد است، گفت: این درحالی است که نزدیک به هشت درصد سوخت مصرفی سراسری از منطقه همدان تأمین می‌شود.
* آماده‌باش 2000 سوخت‌رسان برای سوخت‌رسانی نوروزی در منطقه همدان
وی افزود: هشت ناحیه، دو انبار نفت ایثارگران همدان و نوشیجان ملایر، یک مرکز سوخت‌گیری هواپیمایی و 128 جایگاه عرضه سوخت (13 باب بنزین، 11 باب بنزین و سی‌ان‌جی، 12 باب بنزین و نفتگاز و سی‌ان‌جی، 66 باب بنزین و نفتگاز، 2 باب نفتگاز، 24 باب سی‌ان‌جی) زیر پوشش شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان فعالیت می‌کنند.
این مقام مسئول ادامه داد: تعداد یک‌‌هزار و 103 نازل عرضه بنزین و نفتگاز در جایگاه‌های عرضه سوخت مایع فعال بوده و در نوروز پیش رو آماده ارائه سوخت به هم‌وطنان است.
وی از مصرف میانگین روزانه حدود یک میلیون و 780 هزار لیتر بنزین و حدود یک میلیون و 900 هزار لیتر گازوئیل خبر داد و گفت: منطقه همدان علاوه‌بر تأمین سوخت مورد نیاز داخل استان، همچنین بخشی از سوخت لازم مناطقی همچون کردستان، کرمانشاه، زنجان، میاندوآب، آذربایجان غربی و شرقی، ایلام، لرستان، چالوس و اردبیل را تأمین و به این مقاصد ارسال می‌کند.
این مقام مسئول از استقرار منطقه همدان در موقعیتی راهبردی در نقشه جغرافیایی گفت و جاده‌های استان را شاهراه ارتباطی شمال به غرب، جنوب و مرکز کشور خواند.
روستایی در این نشست از تمهیدات و برنامه‌ریزی منطقه همدان برای پیشواز عید 1402 و آمادگی حدود دو هزار نیرو شامل کارکنان شرکت، رانندگان نفتکش، مالکان و عوامل شاغل در جایگاه‌ها برای ارائه خدمات سوخت‌رسانی در نوروز 1402 در پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین خبر داد.
مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان نوید داد: اکنون سیستم سامانه کارت هوشمند سوخت در تمامی جایگاه‌ها برخط بوده و خرابیpt 5 درصد و pinpad در سامانه صفر درصد است.
این مقام مسئول یادآور شد: جلسات متعددی با با مالکین جایگاه‌های عرضه سوخت بنزین، نفتگاز، سی‌ان‌جی و شرکت‌های حمل‌ونقل داشتیم و علاوه‌بر آمادگی این عزیزان برای خدمت‌رسانی، تیم‌هایی متشکل از کارشناسان داخلی شرکت در ایام عید روزانه بر مجاری عرضه برای ارائه خدمات مطلوب‌تر نظارت خواهند کرد.
وستایی اضافه کرد: مأموران دیگری نیز متشکل از کارشناسان فنی در حوزه کنترل کیفی و کمی فرآورده کار نظارت بر کمیت و کیفیت فروش فرآورده را در ایام تعطیلات و سفرهای نوروزی از مبدأ انبارهای نفت تا مقاصد مصرف (پمپ بنزین‌ها) عهده‌دار هستند و روزانه این مهم را انجام می‌دهند.
وی با بیان مطلب بالا، تصریح کرد: این کار همیشگی بوده، به‌طوری که ماهیانه حدود پنج هزار بازدید کنترل کیفی و 300 بازدید کنترل کمی فرآورده‌های نفتی در استان انجام می‌شود.
این مقام مسئول در پایان با اشاره به اینکه تکریم ارباب رجوع و صیانت از حقوق شهروندان سرلوحه کار سوخت‌رسانان است، خواستار شد: شهروندان هم‌استانی و همچنین مسافران نوروزی این دیار شکایت‌ها، انتقادها و پیشنهادهای خود را با شماره 09627 در میان بگذارند. کارشناسان پاسخگو 24 ساعته در هفت روز هفته موارد مطروحه را ثبت و در اسرع وقت تا زمان حصول رضایت مشتریان پیگیری می‌کنند.

شناسه خبر 67360