شناسه خبر:60771
1401/7/11 09:18:49

سپهرغرب، گروه خبر: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: پروژه بیمارستان سرطان از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان است که جهت اتمام این پروژه حدود 70 میلیارد تومان مورد نیاز است.

صادق کریمی روز گذشته در دیدار حجت‌الاسلام محمدی‌عراقی نماینده مردم استان کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری با اعضای هیئت‌رئیسه دانشگاه اظهار کرد: کارکنان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیش از 18 هزار نفر هستند که در حوزه‌های مختلف آموزشی، بهداشتی و درمانی خدمات‌رسانی می‌کنند.
وی ادامه داد: پروژه بیمارستان سرطان ازجمله پروژه‌های بسیار مهم دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه است که از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان است، جهت اتمام این پروژه حدود 70 میلیارد تومان مورد نیاز بوده که درصورت تأمین اعتبار تا پایان سال‌ جاری به بهره‌برداری خواهد رسید و مردم استان و به‌ویژه غرب کشور از خدمات ارزشمند این بیمارستان بهره‌مند خواهند شد.
 فعالیت 27 بیمارستان دولتی و غیر دولتی در کرمانشاه
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه نیز ادامه داد: تعداد 27 بیمارستان دولتی و غیر دولتی در استان وجود دارد که از این تعداد 18 بیمارستان استان از بیمارستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی محسوب می‌شوند.
پرویز صوفیوند ادامه داد: در اکثر شهرستان‌های استان بیمارستان‌ وجود دارد و بیمارستان‌های شهرستان‌های ثلاث باباجانی و دالاهو 60 تا 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه افزود: تعداد یک‌هزار و 560 پزشک عمومی، 800 پزشک متخصص و فوق‌تخصص در این بیمارستان‌ها و کلینیک‌های ویژه استان درحال ارائه خدمت به مردم هستند.
وی تصریح کرد: کمبود متخصص بیهوشی، ازجمله مشکلاتی است که وجود دارد؛ همچنین با توجه به مسئله جوانی جمعیت و جدی گرفتن این مسئله با کمبود متخصص اطفال نیز مواجه هستیم و کمبود فضای فیزیکی از دیگر مشکلات حوزه درمان است.
 نظارت بر 400 داروخانه در کرمانشاه
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز در ادامه این دیدار افزود: این معاونت درحال حاضر نظارت بر حدود 40 شرکت پخش دارو و 400 داروخانه در بخش خصوصی و دولتی را در استان برعهده دارد.
مجرب اظهار کرد: تدارک ملزومات دارویی و همچنین تجهیزات بیمارستان‌های تابعه دانشگاه و برنامه‌ریزی لازم جهت تأمین داروهای مورد نیاز آن‌ها حتی در شرایط کمبود دارو، از دیگر اقدامات انجام‌شده در این معاونت است.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: همچنین صدور مجوز برای کالاهای سلامت‌محور خوراکی، آشامیدنی و بهداشتی و آرایشی شرکت‌های مختلف انجام می‌شود.
وی با اشاره به نظارت بر 290 واحد تولیدی و کارگاهی و کارخانه‌ای، ادامه داد: در حوزه تجهیزات پزشکی 40 شرکت در سه استان کرمانشاه، ایلام و کردستان زیر پوشش و نظارت معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه قرار دارند.
معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز گفت: درحال حاضر در حوزه فرهنگی 29 کانون فرهنگی، 29 انجمن علمی فعال و دو تشکل سیاسی بسیج و انجمن اسلامی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه فعالیت می‌کنند.
غلامی تصریح کرد: در بحث اردوهای جهادی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه جزء دانشگاه‌های اول کشور بوده است و در حوزه فرهنگی دانشجویی نیز جایگاه اول تا سوم کشور را کسب کرده و همواره مورد تقدیر وزارت بهداشت قرار گرفته است.

شناسه خبر 60771