شناسه خبر:59466
1401/6/9 09:36:58
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه:

تعاونی‌های مرزنشین استان کرمانشاه 83 میلیون دلار کالا صادر کردند

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با اشاره به فعالیت 17 تعاونی و یک اتحادیه تعاونی مرزنشین در شهرستان‌های مرزی استان، گفت: تعاونی‌های مرزنشین استان کرمانشاه در پنج ماه سپری‌شده از سال جاری بیش از 83 میلیون دلار کالا صادر کردند.

«مختار احمدی» روز سه‌شنبه افزود: تعاونی‌های مرزنشینی در 6 شهرستان مرزی استان کرمانشاه با پوشش جمعیتی 223 هزار نفر فعال است.

وی با بیان اینکه ما در استان کرمانشاه 17 تعاونی و یک اتحادیه مرزنشین داریم، توضیح داد: این تعاونی‌های مرزنشین شامل جمعیت مرزنشین تا شعاع 20 کیلومتر می‌شود.

استان کرمانشاه 14 شهرستان دارد که از این تعداد شهرستان‌های پاوه، سرپل ذهاب، قصر شیرین، ثلاث باباجانی و گیلانغرب مرز مشترک با کشور عراق دارند.* تا پایان سال شرکت تعاونی توسعه و عمران همه شهرستان‌های استان تشکیل می‌شود

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت‌های خود از راه‌اندازی پنج شرکت تعاونی توسعه و عمران در سطح شهرستان‌های استان خبر داد و گفت: شرکت تعاونی توسعه و عمران از سال 89 برای راه‌اندازی تعاونی‌ها در راستای احیای بافت‌های فرسوده‌ شهری ابلاغ شد.

احمدی با بیان اینکه تاکنون 123 شرکت تعاونی توسعه عمران در کشور شکل گرفته است، افزود: پنج شرکت از این 123 شرکت تعاونی توسعه و عمران در پنج شهرستان استان کرمانشاه راه‌اندازی شده است.

وی توضیح داد: شرکت‌های توسعه و عمران باید در همه شهرستان‌های کشور تشکیل شوند، اما چرا تاکنون در همه شهرستان‌ها شکل نگرفته؟ به این علت که قانون عضویت نیم‌درصدی جمعیت شهرستان در اساسنامه شرکت‌ها را داریم و سخت می‌شود تعداد زیادی را به مشارکت در این طرح تعاونی جلب کرد.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به توجه و تأکید استاندار کرمانشاه به تقویت و توسعه کارهای تعاونی در استان، گفت: درتلاش هستیم شرکت تعاونی توسعه و عمران را تا پایان سال در همه شهرستان‌های استان راه‌اندازی کنیم.

احمدی در پایان بر لزوم تقویت راهکارهای توسعه شرکت‌های تعاونی اشاره کرد و افزود: اقتصاد تعاونی نماد بارز اقتصاد مردمی و مشارکت دادن مردم در فضای کسب‌وکار است که از رویکردهای اصلی دولت بوده و برای سرمایه‌گذاری و جذب افراد جهت فعالیت در شرکت تعاونی باید مشوق‌های خوبی لحاظ شود.

سه هزار و 100 تعاونی با پوشش جمعیت حدود یک میلیون و 600 هزار نفر در استان کرمانشاه فعالیت می‌کنند.

استان کرمانشاه با بیش از دو میلیون نفر، 371 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد که در استمرار این مرزها دو مرز رسمی و پنج بازارچه مرزی فعال است.

شناسه خبر 59466