شناسه خبر:82958
1403/3/6 01:17:41
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان:

همایش زن کرد مسلمان در کردستان برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: برگزاری همایش زن کرد مسلمان و بزرگداشت شهیده فاتحی کرجو در کردستان برگزار می‌شود.

علی‌اصغر دریایی صبح شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی کردستان با تسلیت شهادت جانگداز آیت‌الله رئیسی و همراهانش اظهار کرد: در طول دوران انقلاب ما شهادت شخصیت‌هایی مثل شهید رجایی و باهنر و سردار سلیمانی را دیدیم اما کشتی انقلاب بدون هیچ اختلالی با مدیریت رهبر معظم انقلاب اسلامی اداره می‌شد.

وی با اشاره به اهمیت حجاب و عفاف در جامعه بیان کرد: دشمن در این حوزه با برنامه حرکت می‌کند اما در این زمینه راهکارهای متعدد وجود دارد که باید عملی شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: تقویت عفت یکی از مؤلفه‌های مؤثری است که باید بدان پرداخته شود، اذعان کرد: اگر در جامعه عفت تقویت شود بخشی از مسائل و مشکلات رفع خواهد شد.

دریایی با بیان اینکه در حوزه عفاف و حجاب کارهای ایجابی و اقناعی متکثری را اجرا کردیم و یا به‌زودی اجرا خواهیم کرد، اضافه کرد: برگزاری دوره‌های لبخند، برگزاری دوره باور و ریحانه برای توانمند کردن بانوان در موضوع حجاب، برگزاری همایش گسترش فرهنگ حجاب و عفاف با عنوان رایحه و برگزاری نخستین جایزه شهیده اسدی ازجمله برنامه‌هایی است که در استان انجام می‌شود.

وی اعلام کرد: برپایی سه نمایشگاه مد و لباس کردی، برگزاری دوره توانمندسازی مربیان طراح لباس و برگزاری جشنواره یاس نبوی نیز از اقدامات انجام شده به همت شورای فرهنگ عمومی در استان است که انجام گرفت.

وی اضافه کرد: برگزاری همایش مستوره اردلان و همچنین برگزاری همایش زن مسلمان کرد و بزرگداشت شهیده فاتحی کرجو از دیگر اقداماتی است که قرار است در استان اجرا شود.


منبع: خبرگزاری مهر

شناسه خبر 82958