شناسه خبر:81367
1403/1/27 16:01:46

سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان کرمانشاه از آغاز ساماندهی مجموعه ورزشی امام سجاد(ع) شهر کرمانشاه خبر داد.

بهمن اختیاری با اشاره به فرسودگی مجموعه ورزشی امام سجاد(ع) کرمانشاه، اظهارکرد: این مجموعه یکی از فضاهای ورزشی قدیمی شهر کرمانشاه است که شرایط کنونی آن ایجاب می‌کند که مورد ساماندهی و بهسازی قرار گیرد. 

وی تصریح کرد: با وجود اینکه در حال حاضر رشته‌هایی همچون هندبال، کشتی، بدمینتون، رزمی، فوتبال و بدنسازی در این مجموعه فعالیت داشته و مخاطبان زیادی هم دارند، اما ظاهر مجموعه چندان خوشایند نیست و بیشتر شبیه یک مجموعه متروکه می‌ماند. 

سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان کرمانشاه افزود: مجموعه ورزشی امام سجاد(ع) در منطقه‌ای حاشیه‌ای و از نظر جمیعتی پرتراکم واقع شده و هر روز ورزشکاران بسیار زیادی به آنجا مراجعه می‌کنند که تاکنون از دل این ورزشکاران در رشته‌های کشتی، ووشو، راگبی، کبدی و ... قهرمانان بزرگ و به نامی رشد کرده و به تیم‌های ملی کشور راه یافته‌اند و  افتخار آفرین شده‌اند. 

وی با بیان اینکه این مجموعه ورزشی باید همچنان به نقش‌آفرینی خود در پرورش قهرمانان ورزشی ادامه دهد، گفت: باید یک ساماندهی و بهسازی را در این مجموعه داشته باشیم تا ورزشکاران پس از ورود به آن با محیطی خوشایند و زیبا مواجه شوند. 

اختیاری تاکید کرد: البته با توجه به اینکه اعتبارات دولتی محدودی در اختیار داریم، از خود هیات‌های ورزشی که در این مجموعه مستقرند و از سالن‌های آن درآمدزایی می کنند، انتظار می‌رود که در ساماندهی فضاهای آن مشارکت داشته باشند. 

وی تعداد هیات‌های فعال در این مجموعه ورزشی را ۱۰ هیات اعلام کرد و افزود: هیات‌های ورزشی با مشارکت در ساماندهی مجموعه زمینه افزایش مخاطبین خود را نیز فراهم خواهند کرد و درآمدهای بیشتری کسب می‌کنند. 

سرپرست اداره ورزش و جوانان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه در شهرستان کرمانشاه حدود یازده مجموعه ورزشی وجود دارد که اکثر آنها مُسن هستند، گفت: هرچند در حال حاضر اقداماتی را با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان در بحث نگهداری و بهبود زیرساخت‌های این مجموعه‌ها آغاز کرده‌ایم، اما از آنجایی که حدود ۹۰ درصد از سالن‌ها و فضاهای داخل آنها در دست هیات‌های ورزشی است و بهسازی این فضاها اعتبارات کلانی می‌خواهد، از این هیات‌ها  می‌خواهیم که خودشان نیز علاوه بر دقت در نگهداری این مجموعه‌ها، در ساماندهی و بهسازی آنها مشارکت داشته باشند. 

شناسه خبر 81367