شناسه خبر:80359
1402/12/19 09:20:33
معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار همدان مطرح کرد:

پرداخت 420 میلیارد ریال تسهیلات به عشایر همدان

سپهرغرب، گروه خبر: معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار همدان گفت: 420 میلیارد ریال تسهیلات امسال از محل تبصره 18، تبصره 16 و صندوق توسعه به عشایر این شهرستان پرداخت شده است.

اسدالله ربانی‌مهر روز پنجشنبه در سومین کارگروه عشایری شهرستان همدان گفت: راه‌اندازی سیاه‌چادرهای عشایری در ایام نوروز در مناطق گردشگری شهر همدان کمک بزرگی به معرفی ظرفیت‌های گردشگری همدان می‌کند.وی افزود: در کنار این سیاه‌چادرها تولیدات عشایر، موسیقی، صنایع دستی و آداب و رسوم آن‌ها به نمایش گذاشته می‌شود که می‌تواند باعث جذابیت برای گردشگران و مسافران نوروزی باشد.

معاون برنامه‌ریزی فرماندار همدان اظهار کرد: قرار است چندین سیاه‌چادر در نقاط مختلف شهر همدان به‌ویژه در مناطق گردشگرپذیر و تاریخی در نوروز امسال دایر می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار همدان با بیان اهمیت ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در زمینه انجام وظایف قانونی حوزه عشایر، گفت: تسهیلات، سهمیه معلم، بهسازی راه‌ها، سهمیه پنل خورشیدی و آب‌رسانی، از مهم‌ترین مسائل حوزه عشایر بوده که در یک‌سال اخیر اقدامات خوبی در این حوزه انجام شده است.

ربانی‌مهر افزود: رضایتی از عملکرد بانک کشاورزی در حوزه پرداخت تسهیلات به عشایر و طرح‌های بخش کشاورزی و دامداری وجود ندارد و باید این بانک اهتمام بیشتری داشته باشد؛ همچنین شرکت برق و توانیر نسبت به پیگیری سهمیه پنل خورشیدی عشایر اقدام کند.

براساس آخرین آمارهای منتشرشده، جمعیت عشایری استان همدان 13 هزار و 880 نفر است که در قالب حدود سه هزار و 900 خانوار در 12 کانون عشایری سکونت دارند.

عشایر استان همدان با داشتن 471 هزار رأس دام سبک، سالانه حدود 6 هزار تُن گوشت قرمز و 380 تُن پشم گوسفند تولید می‌کنند.

1.2 درصد از جمعیت عشایری کشور در استان همدان حضور دارند.

شناسه خبر 80359