شناسه خبر:79069
1402/11/12 13:26:08

سپهرغرب-گروه گردشگری:ویژه‌نامه معرفی ایران با عنوان «ایران، سرزمین تمدن و انقلاب» در شماره جدید مجله کودک و نوجوان «غمیضه» الجزایر منتشر شد.

مجله غمیضه (قایم‌باشک) مجله معتبر و حرفه‌ای کودکان و نوجوانان الجزایر است که پرونده معرفی ایران را به‌عنوان برداشتن گامی در راستای معرفی ایران به مخاطبان خود منتشر کرده است.

کودکان و نوجوانان مهم‌ترین گروه هدف روایتگری هستند و آموزش و تبلیغات هدفمند در حوزه‌های مختلف ازجمله معرفی میراث‌ فرهنگی و گردشگری سدی در برابر روایت‌های غربی بوده و دقیقاً موضوعی است که در ویژه‌نامه مجله غمیضه رخ داده؛ جالب این است که طرح جلد این شماره مجله نیز به همین موضوع اختصاص یافته است.

* از تخت جمشید تا موفقیت‌های علمی ایران

در ویژه‌نامه غمیضه (قایم‌باشک) الجزایر بعد از مقدمه‌ای از مشخصات کلی ایران اسلامی برای مخاطب کودک و نوجوان و اشاره به قدمت تمدن ایران، به معرفی معبد چغازنبیل و تخت جمشید، سازه‌های آبی شوشتر، میدان نقش جهان اصفهان و بادگیرهای یزد، میدان آزادی و پیروزی انقلاب، موفقیت‌های علمی ایران بعد از انقلاب اسلامی و چهار چهره شاخص علم و فرهنگ ایران پرداخته است.

در این ویژه‌نامه مسابقه‌ای کودکانه نیز طراحی شده که به برندگان جوایزی تقدیم خواهد شد. این اقدام را با توجه به شرایط حساس کشور عربی الجزایر نسبت به ایران اسلامی باید یک موفقیت ارزشمند و اثربخش به‌شمار آورد که می‌تواند زمینه‌ساز اقدامات و برنامه‌های دیگر مشابه باشد و در سایر کشورها نیز اجرا شود.

شناسه خبر 79069