شناسه خبر:75542
1402/8/15 12:13:49

سپهرغرب، گروه سلامت - شهره کرمی: مدیر بیمارستان دندانپزشکی پورسینا با بیان اینکه در این بیمارستان پرداخت هزینه‌ها با نرخ دولتی است، گفت: این بیمارستان برای افرادی که بیماری‌هایی مانند صرع، سندروم داون، فلج مغزی اطفال(cp) یا اوتیسم دارند و یا کودکانی که در سنین پایین هستند و برای خدمات دندانپزشکی با پزشک همکاری نمی‌کنند و برای ارائه خدمات به غرب کشور در نظر گرفته شده است.

سپهرغرب، گروه - شهره کرمی : علی ثقفی با اشاره به اینکه این بیمارستان سه سال است که آغاز به کار کرده، تصریح کرد: رسالت اصلی این مرکز درمانی برای افرادی است که امکان دریافت خدمات دندانپزشکی در حالت هوشیاری را ندارند بنابراین تحت بیهوشی خدمات دریافت می‌کنند.

وی در ادامه به افرادی که از خدمات این بیمارستان دندانپزشکی تحت بیهوشی استفاده می‌کنند پرداخت و تصریح کرد: افرادی که بیماری صرع، سندروم داون، (cp) فلج مغزی اطفال یا اوتیسم دارند و یا اطفالی که در سنین پایین هستند و برای خدمات دندانپزشکی با پزشک همکاری نمی‌کنند در این گروه قرار می‌گیرند.

مدیر بیمارستان دندانپزشکی پورسینا در ادامه افزود: این فضا قبلاً به بیمارستان آیت‌الله بهاری شهرستان بهار اختصاص داشت که اکنون در مکان دیگری جانمایی شده و با نظر دانشگاه علوم پزشکی این مکان را به بیمارستان دندانپزشکی تحت بیهوشی پورسینا اختصاص دادیم.

ثقفی با عنوان اینکه از سال 1400 که این بیمارستان افتتاح شده تاکنون به بیماران بسیاری خدمات ارائه شده، خاطرنشان کرد: در کل کشور تعداد معدودی مرکز درمانی تحت بیهوشی دولتی دایر است و بیشتر بیمارستان‌های خصوصی برای این خدمات دایر هستند. قبلاً استان‌های غربی و همدانی‎ها مجبور بودند برای مداوا به تهران مراجعه کنند که هزینه‌های زیادی برای آن‌ها دربرداشت.

وی با تأکید بر اینکه در این بیمارستان هزینه‌ها با تعرفه دولتی است، گفت: ما علاوه بر همدان به بیمارانی که از استان‌های غربی مانند کردستان، ایلام و لرستان به ما مراجعه می‌کنند نیز خدمات ارائه می‌دهیم.

رئیس بیمارستان دندانپزشکی پورسینا در ادامه با توضیح اینکه افراد بعد از معاینه و سنجیده شدن شرایطشان خدمات خود را از متخصصان حاضر در این مرکز دریافت می‌کنند گفت: این بیمارستان در سال 1401 رتبه نخست کشوری در دندانپزشکی تحت بیهوشی توسط وزارت بهداشت را کسب کرد.

ثقفی افزود: در این بیمارستان متخصصان جراحی فک و صورت، دندانپزشکی کودکان، درمان ریشه، رادیولوژی فک و صورت و بیهوشی حضور دارند که در کنار دندانپزشکان عمومی فعالیت می‌کنند.

وی عنوان کرد: خدمات در این بیمارستان به‌صورت دولتی به مردم ارائه می‌شود و قیمت آن یک‌سوم تا یک‌چهارم قیمت در بخش خصوصی است، البته سایر خدمات دندانپزشکی نیز با تعرفه دولتی محاسبه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیشتر کارهای اورژانسی در این بیمارستان انجام می‌شود، اظهار کرد: افراد برای سایر کارها همچون ارتودنسی باید به کلینیک دندانپزشکی شماره یک همدان واقع در میدان فلسطین مراجعه کنند.

رئیس بیمارستان دندانپزشکی پورسینا با عنوان اینکه افرادی که دچار پوسیدگی دندان و یا دندان درد هستند و نمی‌توانند در هوشیاری خدمات دندانپزشکی دریافت کنند به این بیمارستان مراجعه می‌کنند، افزود: معمولاً در هر بیهوشی چندین مشکل بیمار حل می‌شود، چرا که هر عمل بعد از چکاب توسط پزشکان انجام می‌شود تا همه مشکلات مراجعه‌کنندگان رفع شوند.

ثقفی در ادامه اظهار کرد: به‌دلیل اینکه افرادی که به ما مراجعه می‌کنند اغلب دارای بیماری‌های خاص هستند، از آن‌ها حمایت‌هایی نیز می‌شود به طور مثال دانشگاه با ما مکاتباتی دارد و حتی در مواردی نیز خدمات تا سقف پنج میلیون تومان به‌صورت رایگان و یا با هزینه اندک و خیلی کمتر از سایر مراکز دندانپزشکی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این بیمارستان ظرفیتی ایجاد شده که توان ارائه خدمات مناسبی به مردم دارد، عنوان کرد: عموم مردم در جریان کار این مجموعه قرار ندارند و نمی‌دانند که خدمات ساده‎تر مثل ترمیم ساده، عصب‌کشی و دندان کشیدن را می‌توانند هر روزه با توجه به فعال بودن درمانگاه دریافت کنند. البته بخشی از امور همچون پروتز و دندان مصنوعی برون‌سپاری شده‌اند تا بتوان خدمات بیشتری ارائه داد.

مدیر بیمارستان دندانپزشکی پورسینا با تأکید بر اینکه این مجموعه باید بیشتر به مردم غرب کشور و همدان شناسانده شود، گفت: ما در مواردی شاهد هستیم که افراد علیرغم هزینه زیاد در بخش خصوصی آن نتیجه‌ای که باید به دست نمی‌آورند، در صورتی که در این مرکز با هزینه‎ خیلی کم‌تر این موارد انجام می‌شود.

ثقفی در ادامه با بیان اینکه آشنایی مردم با این مرکز کمک خواهد کرد تا هزینه بیت‌المال هدر نرود، اظهار کرد: تبلیغ و شناساندن این مجموعه برای استفاده از این ظرفیت بسیار کمک‌کننده خواهد بود به طوری که وقتی صداوسیما گزارشی در این خصوص پخش کرد باعث افزایش مراجعه‌کنندگان به ما شد.

وی در ادامه افزود: از دیگر ویژگی‌های این مرکز نزدیکی به شهر همدان است به طوری که همدانی‌ها می‌توانند بعد از گذشت 20 دقیقه به بیمارستان دندانپزشکی پورسینا برسند.

وی با اشاره به اینکه این بیمارستان در مدت یک ماهه مهرماه سال 1400 به 279 خدمت ارائه کرده، اظهار کرد: طبق آخرین آمار ارائه‌شده در شهریورماه سال جاری نیز هزار و 863 خدمت توسط بیمارستان دندانپزشکی پورسینا ارائه شده که نشان‌دهنده افزایش پنج تا 6 برابری آن نسبت به مهرماه سال 1400 است.

مدیر بیمارستان دندانپزشکی پورسینا در ادامه تأکید کرد: ما در این مرکز می‌توانیم به‌صورت ماهانه حدود سه تا چهار هزار خدمت ارائه کنیم، باید از این ظرفیت به خوبی استفاده شود که نیازمند تبلیغات گسترده در بسترهای مختلف است.

ثقفی با بیان اینکه برای ایثارگران و افراد تحت پوشش بهزیستی، تخفیف‌هایی پیش‌بینی شده، گفت: البته برای افرادی که نیاز داشته باشند و محرز شود که هزینه درمان را ندارند تا 10 درصد تخفیف نیز در نظر گرفته شده است.

وی در پایان گفت: ساعت کاری این بیمارستان نوبت صبح است، البته برای مواردی که نیاز به عمل دارند تدابیری در نظر گرفته شده اما ساعت پذیرش برای سایر افراد 7:30 تا 14 می‌باشد.

شناسه خبر 75542