شناسه خبر:74880
1402/7/30 09:13:20
رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان:

معرفی تاکسیرانان برای دریافت تسهیلات نوسازی خودرو آغاز شد

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان از آغاز معرفی تاکسی‌داران برای دریافت تسهیلات نوسازی تاکسی‌ها خبر داد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، مهدی حیدری ضمن تبریک موفقیت اقدامات حماس در حمله به اسرائیل غاصب در جلسه کمیسیون فنی عمرانی و حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر همدان ابراز کرد: اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه با بهره چهار درصد برای تاکسیرانان شهری به‌منظور نوسازی ناوگان تاکسیرانی انجام می‌شود.

 

حیدری با اشاره به مشکلات پرداخت کرایه، اضافه کرد: در دنیای امروز که عمده مردم با مشکل پول نقد مواجه هستند، الکترونیکی کردن پرداخت کرایه‌ها ضروری است و در این راستا استفاده از تجربیات شهرهای موفق امر پسندیده‌ای است، اما در این راستا نباید فرصت‌سوزی کرده و منتظر نتایج عملکرد آن‌ها باشیم، بلکه می‌توان با استفاده از دانش نوین در زمینه فعال کردن سیستم نرم‌افزاری پرداخت الکترونیکی تاکسی و اتوبوس اقدام کرد.

 

وی در ادامه اقدامات سازمان عمران و بازآفرینی شهری شهرداری همدان در اجرای طرح‌ها را قابل توجه دانست و یادآور شد: هرچند به‌دلیل اولویت‌بندی غلط مدیران ارشد نواقصی وجود دارد، اما سمت‌وسوی کلی حرکت این سازمان به‌درستی تعیین شده است.

 

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان هزینه در حوزه‌های فناوری و عمران را نوعی سرمایه‌گذاری دانست و اظهار کرد: چراکه این حوزه‌ها در توسعه شهری بسیار تأثیرگذار هستند.

 

حیدری همچنین اولویت‌بندی اجرای برنامه‌های شهرداری را حائز اهمیت دانست و یادآور شد: چنانچه اولویت کارها به‌درستی تعیین و مشخص شود، بسیاری از اقدامات به‌خوبی انجام می‌شوند.

 

وی تأکید کرد: در حوزه عمرانی باید حساسیت و جدیت بالایی وجود داشته باشد، چراکه کوچک‌ترین کم‌کاری و کوتاهی منجر به بروز مشکلات عدیده‌ای و بعضاً مشکلات جبران‌ناپذیری می‌شود.

 

* پوروخشوری: امسال نرم‌افزار شهروندی در اختیار مردم گذاشته می‌شود

 

رئیس سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری همدان در این جلسه گفت: از آبان‌ماه سال جاری سیستم جی‌پی‌اس بر اتوبوس‌های درون‌شهری نصب خواهد شد.

 

سیدمحمد پوروخشوری یادآور شد: همچنین امسال نرم‌افزار شهروندی جهت اطلاع از زمان ورود اتوبوس‌ها به ایستگاه‌ها گذاشته خواهد شد.

 

پوروخشوری با اشاره به معرفی تاکسیرانان برای دریافت وام نوسازی خودرو، ابراز کرد: درحال حاضر مجوز نوسازی 500 تاکسی را از وزارت کشور گرفته‌ایم و برای نخستین‌بار تسهیلات کم‌بهره چهار درصدی با مبلغ 300 میلیون تومان با حمایت‌های شورا و شهردار به این رانندگان اعطا می‌شود.

 

وی با بیان اینکه نوسازی ناوگان عمومی یکی از ضروریات حمل‌ونقل شهری است، اضافه کرد: اعطای تسهیلات از ابتدای مهرماه آغاز شده است و درحال حاضر 200 دستگاه پیکان فعال هستند که در اولویت نوسازی قرار دارند.

 

این مقام مسئول اظهار کرد: انتظار می‌رود رانندگان تاکسی حال که چنین تسهیلاتی از طرف شهرداری همدان فراهم شده است، در اسرع وقت نسبت به ثبت‌نام در بانک مهر ایران شعبه خیابان مهدیه اقدام کنند تا به امید خدا مقدمات نوسازی ناوگان فراهم شود.

 

 

شناسه خبر 74880