شناسه خبر:74495
1402/7/19 08:17:38

استاندار همدان با بیان اینکه 950 میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی به بانک‌های استان معرفی شده است، خواستار تسریع در پرداخت تسهیلات توسط بانک‌های عامل شد.

علیرضا قاسمی‌فرزاد روز سه‌شنبه در بیست‌وهشتمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان همدان اظهار کرد: 40 هزار میلیارد ریال اعتبار در حوزه مشاغل خانگی در سطح کشور ابلاغ شده که سهم استان یک‌هزار و 320 میلیارد ریال اعتبار است و تاکنون 950 میلیارد ریال از آن به بانک‌های عامل ابلاغ شده، اما درصد ناچیزی از تسهیلات مذکور را به متقاضیان پرداخت کرده‌اند!

وی ادامه داد: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است الباقی مبلغ را تا پایان ماه جاری معرفی و پرداخت کند؛ زیرا این مبلغ اگر تا پایان اسفندماه جذب نشود، استان همدان در سهمیه بعدی متضرر خواهد شد. این موضوع توسط معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان پیگیری و در جلسات بانک‌ها اجرایی و عملیاتی شود.

* تقسیط بدهی واحدهای تولیدی

استاندار همدان گفت: در این جلسه مقرر شد بدهی بانکی شرکت بسته‌بندی سبزی و صیفی‌ در شهرستان بهار تقسیط شود و این واحد بسته‌بندی 10 درصد تسهیلات دریافتی را پرداخت کند و در راستای حمایت از تولید برای پرداخت الباقی بدهی، یک‌سال مهلت داده شود.

قاسمی‌فرزاد اظهار کرد: شرکت هگمتانه آبزی نهاوند تولید، تکثیر و پرورش ماهیان سردابی و بزرگ‌ترین تولیدکننده بچه‌ماهی در استان همدان 15 درصد از بدهی بانکی را با سود بپردازد و بدهی باقی‌مانده ظرف یک‌سال در دو قسط 6 ماهه پرداخت شود.

وی با اشاره به اینکه بیش از یک‌هزار و 300 واحد مرغ گوشتی، تخم‌گذار و دامپروری در استان فعال است، ادامه داد: 10 درصد بدهی 913 واحد مرغ گوشتی و دامپروری که از محل مردمی‌سازی یارانه‌ها تسهیلات گرفتند، پرداخت و برای پرداخت الباقی بدهی مهلت یک‌ساله داده شود.

استاندار همدان افزود: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان همدان از واحدهای تولیدی حمایت کامل دارد و در راستای حمایت از تولیدکنندگان و پیگیری مسائل و مشکلات صنایع و طرح‌های تولیدی تشکیل شده است.

قاسمی فرزاد یادآور شد: جلسات ستاد تسهیل به‌صورت هفتگی و با هدف رفع مشکلات و گره‌گشایی از کار واحدهای تولیدی در حوزه‌های مختلف اقتصادی، کشاورزی و صنعتی به‌طور مستمر و منظم برگزار می‌شود.

* پرداخت 15 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید

وی اظهار کرد: پرداخت 15 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید برای دو واحد تولیدی در حوزه جهاد کشاورزی استان همدان در این جلسه مصوب شد.

استاندار همدان ابراز امیدواری کرد که با تزریق این میزان نقدینگی مشکلات پیش روی واحدهای مذکور رفع شود.

وی افزود: رویکرد ستاد تسهیل، حمایت از تولیدکنندگان و پیگیری مسائل و مشکلات صنایع و طرح‌های تولیدی است و با ارائه راه حل منطقی، در برون‌رفت از مسائل شرکت‌های تولیدی و توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی، نقش بی‌بدیلی دارد.

استان همدان دارای حدود دو هزار واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی فعال است.

شناسه خبر 74495