شناسه خبر:73652
1402/6/27 08:39:24

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: با الحاق یک‌هزار و 300 قطعه زمین با ظرفیت 2 هزار و 600 واحد و همچنین اعطای تسهیلات به مردم در راستای قانون جوانی جمعیت، به خانوار‌های دارای سه فرزند و بیشتر، زمین رایگان اهدا می‌شود.

رامین الماسی در دیدار با آیت‌الله علما نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه، گزارشی از فرایند و چگونگی واگذاری زمین رایگان توسط این اداره کل را ارائه داد.

وی ادامه داد:گستره اقدامات اداره‌کل راه شهرسازی در استان، به لحاظ کمی و کیفی، نمود بسیار بالایی در زندگی مردم و جامعه دارد.

مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان کرمانشاه با اشاره به‌اینکه قانون جوانی جمعیت یکی از طرح‌هایی است که دولت سیزدهم از آغاز به کار خود آن را دنبال کرده و در جهت تحقق آن نیز طرح‌هایی تشویقی در نظر گرفته است، افزود: یک بخش از این طرح‌های تشویقی شامل زمین‌های رایگانی است که دولت تعهد داده است با رعایت برخی شرایط به خانوارها اهدا کند و دولت مقرر کرده است در راستای قانون جوانی جمعیت، به خانوار‌های دارای سه فرزند و بیشتر که فرزند سوم آن‌ها از 24 آبان 1400 به بعد متولد شده، زمین‌ رایگان واگذار کند.

وی ضمن ارائه آمار و اقدامات انجام شده توسط این اداره‌کل، افزود: با الحاق یک‌هزار و 300 قطعه زمین با ظرفیت 2 هزار و 600 واحد و همچنین اعطای تسهیلات به مردم، به هرخانواده‌ای که فرزند سوم خودرا از 29 آبان‌ماه سال 1400 به بعد به دنیا آورده باشد زمین رایگان اهدا شود.

الماسی خاطرنشان کرد: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت saman.mrud.ir برای ثبت‌نام در این طرح اقدام کنند و لازم به ذکر است سبز بودن فرم «ج» از شرایط اعطای این تسهیلات نیست.

وی ضمن قدردانی از حمایت‌های بی‌دریغ آیت‌الله علماء اظهار امیدواری کرد، با توجه به اقدامات انجام شده درخصوص واگذاری زمین و ساخت مسکن، تا پایان سال‌جاری کرمانشاه جزو استان‌های پیشرو در کشور خواهد بود.

  خانه‌دار شدن مردم از اولویت‌های اصلی دولت باشد

آیت‌الله علما، نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه، در این دیدار نسبت به خانه‌دار شدن مردم کم برخوردار جامعه تأکید شد.

وی افزود: مسکن و داشتن سرپناهی مطمئن جزو نیازهای اولیه هر جامعه‌ای است و در حال حاضر با توجه به وضعیت فعلی، خانه‌دار کردن مردم از شام شب هم واجب‌تر است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه ادمه داد: اگر مسؤولان درست به تکلیف و وظیفه خود عمل کنند بسیاری از مشکلات حل خواهد شد. لذا باید روح خدمتگزاری به خصوص برای مسکن مردم ایجاد شود.

شناسه خبر 73652