شناسه خبر:72429
1402/5/23 10:29:51
رئیس اداره بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان خبر داد:

کاهش 10 درصدی قیمت مرغ در همدان

سپهرغرب-گروه خبر:رئیس اداره بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از کاهش 10 درصدی قیمت مرغ در همدان خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود روند اُفت قیمت مرغ در بازار همدان ادامه داشته باشد.

داریوش سرحدی از کاهش 10 درصدی قیمت مرغ در همدان خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود روند اُفت قیمت مرغ در بازار همدان ادامه داشته باشد؛ مرغ‌هایی که از استان‌های دیگر وارد بازار همدان می‌شد، با قیمت 85 هزار تومان عرضه می‌شد که از هفته گذشته تاکنون به 78 هزار تومان رسیده است.

وی با بیان اینکه از هفته گذشته تاکنون شاهد کاهش قیمت مرغ‌هایی که از استان‌های دیگر وارد بازار همدان می‌شد هستیم، تصریح کرد: با توجه به حجم تولید و افزایش جوجه‌ریزی مرغ در کشور، شاهد اُفت قیمت مرغ در بازار هستیم؛ ضمن اینکه براساس دستور استاندار قیمت همه نوع مرغ در بازار همدان باید یکسان شود که این اتفاق افتاد.

سرحدی با اشاره به افزایش 57 درصدی جوجه‌ریزی تیرماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته، خاطرنشان کرد: در تیرماه امسال دو میلیون و 586 هزار قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان صورت گرفته که نسبت به خردادماه سه درصد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته 57 درصد رشد داشته است.

رئیس اداره بازرگانی سازمان جهادکشاورزی استان همدان بیان کرد: تاکنون حدود دو میلیون و 454 هزار قطعه جوجه‌ریزی صورت گرفته که پیش‌بینی می‌شود تا پایان مردادماه به سه میلیون قطعه برسد.

وی با اشاره به اینکه میزان کشتار مرغ در استان همدان کمتر از 110 تُن نیست، اظهار کرد: شب گذشته 141 تُن مرغ در استان همدان کشتار شد که نیاز استان را تأمین می‌کند؛ ضمن اینکه میزان مرغ مازاد نیز به استان‌های دیگر ارسال می‌شود.

سرحدی با بیان اینکه نیاز روزانه مرغ در بازار همدان 130 تُن است، تأکید کرد: ابتدا تأمین بازار استان اولویت دارد و درصورتی‌ که میزان کشتار مازاد بر نیاز باشد، به سایر استان‌ها ارسال می‌شود.

 

شناسه خبر 72429