شناسه خبر:71428
1402/4/24 09:07:07

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار کردستان گفت: امروز به برکت خون شهدا، توجه ویژه رهبری و تلاش دولت سیزدهم، این استان در مسیر توسعه و ارتقای شاخص‌های مختلف قرار گرفته است.

اسماعیل زارعی کوشا روز پنجشنبه در یادواره شهدای 23 تیر سال 1358 مریوان در این شهر اظهار کرد: یکی از مهمترین نقاط استان برای پیشرفت، شهر مریوان است و افتخار می‌کنیم که سال گذشته این شهرستان و مرز باشماق، برای اولین بار میزبان و محل تردد زائران اربعین شد.
وی تردد زائران اربعین را از مرز باشماق دارای برکات معنوی و توسعه ای فراوان دانست و افزود: مردم سال گذشته دلدادگی خود به اهل بیت را نشان دادند و امسال نیز باید تلاش کنیم خدمات بهتری به زائران اربعین ارائه دهیم.
استاندار کردستان مریوان را شهر رشادت ها، سلحشوری‌ها و خاطرات ماندگار و مظهر وحدت و انسجام توصیف کرد و ادامه داد: پیوند این مردم با انقلاب، ریشه در اعتقاداتشان دارد.
زارعی کوشا با بیان اینکه مردم کردستان همواره در زمان طاغوت مورد ظلم و مظلومیت قرار گرفت، یادآور شد: بعد از پیروزی انقلاب نیز، زیاده خواهی دشمنان به ویژه گروهک‌های معاند و مزدور، باعث شد مظلومیت این مردم مضاعف شود.
وی تاکید کرد: امروز بعد از چهار دهه، مردم کردستان و مریوان و سایر شهرها، با بصیرت در کنار امام و انقلاب مانده اند؛ البته رزمندگانی هم از اقصی نقاط کشور به این استان آمدند و در برابر دشمن ایستادند و وظیفه خود را ادا کردند.
استاندار کردستان برگزاری این همایش را نه فقط بزرگداشت یک حادثه یا خاطره، بلکه اقدام راهبردی عمیق دانست و افزود: زنده نگه داشتن یاد شهدا و الگو گرفتن از آنان یک راهبرد است.
تلاش مدیریت کردستان برای جبران عقب ماندگی ها
رییس مرکز مطالعات ملی امنیت پایدار دانشگاه امام حسین(ع) گفت: مریوان مهمترین شهرستان کردستان از قبل پیروزی انقلاب بوده و بعد از انقلاب نیز فاشیست‌ها با ادعای دفاع از حقوق از مردم کُرد، جنایت‌های زیادی علیه مردم این خطه انجام دادند.
سردار حسن رستگارپناه اضافه کرد: ضدانقلاب تلاش زیادی کرد تا جایی در بین مردم پیدا کند اما به دلیل عدم موفقیت، ناچار به برخورد و جنایت علیه مردم شدند.
وی با بیان مردم مریوان در برابر ضدانقلاب ایستادند، افزود: در جنگ تحمیلی نیز همین مردم در برابر رژیم بعث و ضدانقلاب ایستادند و ثابت کردند که نظام را دوست دارند.
رییس مرکز مطالعات ملی امنیت پایدار دانشگاه امام حسین(ع) یادآور شد: امروز تلاش مجموعه مدیریت استان این است عقب ماندگی‌ها را برطرف کند.
سردار رستگارپناه تاکید کرد: این مردم شایسته بهترین خدمات هستند و مدیران باید تمام تلاش خود را برای رضایت آنان به کار گیرند.
فرماندار مریوان هم گفت: این شهرستان همواره به انقلاب و نظام اسلامی وفادار بوده و شهادت تعداد زیادی از پاسداران و رزمندگان، گویای این واقعیت است.
اسماعیل احمدی یادآور شد: دشمنان بدانند با هیچگونه حیله و ترفندی قادر نخواهند بود مردم مریوان را از وفاداری به آرمان‌های نظام و انقلاب بازدارند

شناسه خبر 71428