شناسه خبر:70290
1402/3/27 08:37:45

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان از برگزاری جشنواره سیر و موسیر همدان در 15 و 16 تیرماه سال جاری در سولان خبر داد.

رحمان ایرانپور ضمن گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی درباره طرح‌های قابل افتتاح هفته جهاد کشاورزی اظهار کرد: 9 طرح با سرمایه‌گذاری یک‌هزار و 237 میلیارد ریال و اشتغال‌زایی برای 31 نفر در این هفته به بهره‌برداری می‌رسد.
وی با تأکید بر اینکه جزئیات طرح‌های هفته جهاد شامل یک مورد گلخانه سبزی و صیفی با اشتغال چهار نفر و سرمایه‌گذاری چهار میلیارد تومان است، ادامه داد: طرح آبیاری تحت فشار پنج مورد در 66 هکتار از اراضی اجرا می‌شود که با 9 نفر اشتغال و 32 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری افتتاح خواهد شد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان با اشاره به اینکه بهره‌برداری از یک واحد پرورش گاو شیری و یک واحد پرورش اسب نیز در دستور کار این هفته قرار دارد، یادآور شد: جشنواره سیر و موسیر همدان در 15 و 16 تیرماه سال جاری در سولان برگزار می‌شود.
وی در پایان به اهمیت این جشنواره با توجه جهانی شدن سیر همدان پرداخت و گفت: سیر همدان در سال 96 به ثبت ملی رسیده بود، اما به‌دلیل دارا بودن جایگاه ممتاز و برجسته‌ و همچنین داشتن استانداردهای جهانی، ثبت جهانی شده است.

شناسه خبر 70290