شناسه خبر:70286
1402/3/27 08:16:45

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار همدان گفت: مجموعه تولیدی صنایع دستی در یکی از محله‌های حاشیه شهر همدان برای 350 نفر از بانوان به‌طور مستقیم اشتغال خانگی ایجاد کرده است.

به گزارش روز پنجشنبه سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی فرمانداری همدان، مسلم مخفی در بازدید از مجموعه تولیدی یاس الوند با اشاره به ضرورت حمایت از صنایع دستی و اشتغال خانگی، اظهار کرد: این‌گونه مشاغل با سرمایه‌گذاری اندک و کمترین امکانات، اشتغال‌زایی قابل توجه و گاهی معادل یک شرکت بزرگ تولیدی اشتغال‌زایی به همراه دارند.
وی درخصوص ارائه تسهیلات بانکی برای توسعه فعالیت‌های این شرکت و افزایش اشتغال‌زایی قول مساعدت و همکاری داد.
فرماندار همدان اظهار کرد: شرکت تولیدی یاس الوند همدان علاوه‌بر فروش محصولات تولیدی در اقصی نقاط کشور، مشتریانی از عراق، افغانستان و دیگر کشورهای همسایه دارد.
مخفی ادامه داد: لیف‌های دستباف نخی ممتاز، عروسکی و تزئینی، کیسه‌های حمام با تنوع رنگ و مدل‌های مختلف، بسته‌های بهداشتی مخصوص استفاده در هتل‌ها، استخرها و حمام‌ها، ازجمله تولیدات این شرکت تولیدی صنایع دستی است.
وی یادآور شد: شرکت تولیدی یاس الوند تولیدکننده لیف و کیسه دستباف و لوازم بهداشتی حمام با سابقه بیش از دو دهه فعالیت در امر تولید اکنون توانسته است یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان محصولات بهداشتی حمام در کشور باشد.
فرماندار همدان مشاغل خانگی را راهی برای توانمندسازی اقشار کم‌درآمد دانست و افزود: توسعه مشاغل خانگی بانوان، توانمندسازی اقشار کم‌درآمد و فراهم کردن زمینه اشتغال این اقشار در دستور کار دولت سیزدهم قرار دارد.

شناسه خبر 70286