شناسه خبر:68779
1402/2/18 08:23:38

سپهرغرب، گروه خبر: معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار ویژه ملایر گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی این شهرستان سال گذشته با ایجاد چهار هزار و 50 فرصت شغلی، هفت درصد بیشتر به تعهد عمل کردند.

«داریوش صفاری» روز یکشنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان ملایر با بیان اینکه تعهد اشتغال شهرستان ملایر در سال گذشته سه هزار و 910 فقره بود، افزود: اشتغال ایجادشده در سامانه رصد به ثبت رسیده است.
وی اظهار کرد: برای اشتغال سال جدید نیز دستگاه‌های اجرایی موظف هستند با توجه به ظرفیت این شهرستان و توانمندی‌های موجود، طبق هماهنگی با اداره کل استانی تعهد خود را برای ایجاد اشتغال 1402 اعلام کنند.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری ویژه ملایر با اشاره به اینکه بیشتر مراجعه‌های مردمی در حوزه دریافت تسهیلات و اشتغال است، تأکید کرد: علاوه‌بر تلاش دستگاه‌های اجرایی در جذب تسهیلات و ایجاد فرصت‌های شغلی، انتظار داریم بانک‌های عامل نیز در پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی همکاری لازم را داشته باشند.
صفاری با اشاره به اینکه برخی بانک‌ها هماهنگی لازم را در ارائه آمار و ارقام تسهیلات ندارند، ادامه داد: در این راستا تمامی شعب و بانک‌های عامل موظف هستند آمار و ارقام تسهیلات را به‌طور کامل در اختیار اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی این شهرستان قرار دهند.
وی همچنین خواستار پیگیری‌های لازم برای پرداخت تسهیلات مهارت‌آموزی سربازان شد و گفت: پرداخت تسهیلات فرزندآوری، ودیعه مسکن و ازدواج برای ما در اولویت است و بانک‌های عامل باید در این زمینه نیز همکاری لازم را به عمل آورند تا نارضایتی مردمی به حداقل برسد.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار ویژه ملایر خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی تأکید کرد: طرح‌هایی که قابلیت دریافت تسهیلات ندارند را طبق اولویت به‌جای طرح‌های دیگری جایگزین کنند تا بتوانیم حداکثر بهره را از تسهیلات داشته باشیم.
صفاری بر لزوم جذب هرچه بیشتر تسهیلات تبصره 18 توسط دستگاه‌های اجرایی نسبت به سال گذشته تأکید کرد و افزود: با توجه به اجرای طرح تحول اقتصادی ملایر «تام»، تمامی دستگاه‌های اجرایی این شهرستان موظف به همکاری در اجرای این طرح اقتصادی هستند.
وی ادامه داد: مقرر شد بنیاد برکت در 20 روستای هدف و دو شهر و دو محله ملایر، طرح‌های خُرد اشتغال‌زایی اجرا کند و برای توسعه طرح‌های اقتصادی با سقف 25 میلیارد تومان، سرمایه‌گذاری می‌کند.
   اجرای 400 طرح اقتصادی خُرد بنیاد برکت در ملایر
مدیر اجرایی بنیاد برکت در استان همدان نیز گفت: سال گذشته بنیاد برکت در 20 روستای این شهرستان، شهر ازندریان و محله شهید زرینی ملایر ورود پیدا کرد و 384 طرح از محل تبصره 16 به بانک معرفی و از این تعداد، تسهیلات 181 طرح پرداخت شد.
«بهنام بیگ‌محمدی» با بیان اینکه بانک پارسیان بیشترین میزان پرداختی را داشت، خواستار همراهی بیشتر دیگر بانک‌های عامل شد و افزود: در کل استان همدان دو هزار و 400 طرح از محل تبصره 16 به بانک معرفی شد که یک‌هزار و 100 طرح پرداخت شده است.
وی بیان کرد: امسال بنا داریم 20 روستا و دو شهر از توابع شهرستان ملایر و دو محله در شهر ملایر را حمایت مالی کنیم که 400 طرح در این زمینه پیش‌بینی شده است.
بیگ‌محمدی یادآور شد: چنانچه طرحی در این شهرستان نیاز به توسعه و یا ایجاد خط تولید جدید داشته باشد، بنیاد برکت پس از کارشناسی‌های انجام‌شده تا سقف 25 میلیارد تومان، آمادگی سرمایه‌گذاری دارد.

شناسه خبر 68779