شناسه خبر:67866
1402/1/27 07:27:21

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر امور عشایر استان همدان از پرداخت پنج میلیارد و 710 میلیون تومان تسهیلات از محل منابع صندوق توسعه ملی به عشایر این استان خبر داد.

جعفر کاویانی‌دلشاد اظهار کرد: در راستای اعطای تسهیلات به‌منظور پرواربندی دام سبک عشایر، اداره امور عشایری استان همدان اقدام به توزیع پنج میلیارد و 710 میلیون تومان از محل منابع صندوق توسعه ملی بند (ب) ماده 52 بین عشایر زیر­ پوشش به‌منظور حمایت از زنجیره تولید گوشت قرمز، افزایش آن و همچنین حمایت از بنیان اقتصادی خانوارهای عشایر کرده است.

وی تصریح کرد: بیشترین میزان جذب به‌ترتیب مربوط به شهرستان­‌های همدان با مبلغ دو میلیارد و 850 میلیون تومان، نهاوند یک میلیارد و 100 میلیون تومان و تویسرکان 585 میلیون تومان است.

کاویانی‌دلشاد خاطرنشان کرد: معرفی به بانک و دریافت تسهیلات توسط عشایر در بازه زمانی سه‌ماهه از ابتدای دی‌ماه سال 1401 تا پایان سال صورت گرفته و از این تسهیلات حدود 180 خانوار عشایر بهره­‌مند شده‌اند.

وی با بیان اینکه در راستای میزهای صنایع گردشگری گیاهان دارویی و زنجیره تولید گوشت قرمز اقدام لازم در زمینه شناسایی سرخوشه‌ها و خوشه‌ها انجام شده است، تأکید کرد: تشکل‌های عشایری باید ضمن عقد قرارداد با عشایر آن‌ها را به اداره امور عشایر استان یا شهرستان معرفی کنند تا اداره نیز متقاضیان را برای دریافت تسهیلات از محل بند (ب) تبصره 16 به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی کند.

مدیر امور عشایر استان همدان در پایان خاطرنشان کرد: با مساعدت استانداری همدان نیز 30 میلیارد تومان تسهیلات کم‌­بهره از محل تبصره 16 به عشایر استان اختصاص پیدا کرده که به محض راه‌اندازی سامانه، عشایر متقاضی معرفی خواهند شد.

شناسه خبر 67866