شناسه خبر:66951
1401/12/16 09:33:30

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل ثبت اسناد ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه اسناد مالکیت حدود 43 هزار هکتار از اراضی کشاورزی معادل 19 درصد اراضی ایلام صادر شده است.

علی مرادپور روز دوشنبه در نشست با اصحاب رسانه استان ایلام با تأکید بر اینکه صدور سند و اجرای طرح کاداستر برای زمین‌های شهری و منابع طبیعی یک اولویت است، اظهار کرد: این موضوع در سند تحول و در سیاست کلی قوه قضائیه هم مورد تأکید است.
وی با اشاره به صدور 99 درصدی سند برای عرصه‌های ملی در سطح استان افزود: برای یک میلیون و 775 هزار هکتار عرصه ملی سند مالکیت حدنگاری اجرا شده است.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان ایلام تأکید کرد: طی مدت زمان یاد شده در جهش مسکن 306 فقره سند صادر که رشد 13 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته را داشته است.
مرادپور با اشاره به دیگر اقدامات انجام‌ شده بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون در استان 28 هزار و 230 سند مالکیت تک‌برگ و 23 هزار و 230 سند حد نگاری دستگاه‌های دولتی صادر شده است.
وی ادامه داد: سال جاری در حوزه تثبیت و صدور اسناد مالکیت در سایر دستگاه ها، تعداد یک هزار و 210 پلاک به مساحت 461 هزار و 706 هکتار صادر و تحویل شده است.
وی اضافه کرد: مساحت کل استان دو میلیون و 44 هزار هکتار می‌باشد که از این میزان یک میلیون و 806 هزار هکتار اراضی ملی و میزان 238 هزار هکتار منابع طبیعی است.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان ایلام با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اعضای قوه قضائیه در تیرماه امسال در خصوص مستندسازی متر به متر اراضی کشور گفت: برای توسعه روستاها و ساماندهی کشاورزی باید قانون منع خرد شدن اراضی کشاورزی بازنگری شود و اداره ثبت اسناد استان با همکاری دستگاه‌های متولی در این خصوص تمام تلاش خود را جهت محقق شدن صدور اسناد کاداستر اراضی زراعی به کار گرفته است.

شناسه خبر 66951