شناسه خبر:66036
1401/11/25 00:43:23
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین خبر داد:

آغاز اجرای آزمایشی الگوی کشت کشوری

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین با اشاره به تدوین الگوی کشت برای 56 هزار و 163 هکتار از اراضی زراعی فامنین، گفت: در اجرای این طرح کشت هندوانه صفر و کشت دوم ممنوع خواهد بود.

منصور خزایی ظهر روز گذشته در جمع خبرنگاران با اشاره به رونمایی از عملیات اجرایی الگوی کشت در شهرستان فامنین، اظهار کرد: هدف از این طرح حفظ منابع آب و خاک است.

وی با بیان اینکه امسال فامنین به‌عنوان پایلوت (آزمونه) اجرای الگوی کشت کشوری مطرح شده است، گفت: در این طرح به دنبال افزایش بهره‌وری هستیم تا از ذخایر ارزشمند آب و خاک حفاظت بهتری داشته باشیم.

مدیر جهاد کشاورزی فامنین از تدوین برنامه عملیاتی اجرای الگوی کشت در این شهرستان خبر داد و با بیان اینکه کشاورزان باید طبق این الگو محصولات خود را کشت کنند، افزود: برنامه الگوی کشت برای 56 هزار و 163 هکتار از اراضی زراعی تدوین شده که 12 هزار هکتار مربوط به کشت محصولات آبی و 44 هزار و 163 هکتار مربوط به محصولات دیم بوده که انتظار تولید 147 هزار و 9 تُن محصول برآورد شده است.

وی تصریح کرد: توسعه مجتمع‌های گلخانه‌ای، اجرای سیستم‌های نوین آبیاری، کشت محصولات کم‌آب‌بر و توجه به اقلیم و سابقه کشت هر محصول در منطقه از مواردی است که می‌تواند ما را به سمت ارتقای بهره‌وری سوق دهد.

خزایی با بیان اینکه در اجرای طرح الگوی کشت شهرستان فامنین کشت هندوانه صفر و کشت دوم ممنوع خواهد بود، اظهار کرد: از این به بعد نیز آن‌دسته از کشاورزانی که الگوی کشت را رعایت کنند، مشمول حمایت دولتی خواهند بود.

شناسه خبر 66036