شناسه خبر:65593
1401/11/11 10:08:02

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: سهم استان کرمانشاه براساس همین برنامه 46 هزار و 82 فرصت شغلی است که تاکنون 36 هزار فرصت شغلی معادل 80 درصد تعهد ایجاد محقق شده که در سامانه رصد ثبت شده‌اند.

قرارگاه اشتغال در استان کرمانشاه از روز شنبه هشتم بهمن کار خود را آغاز کرده و یکی از وظایف مشخص این قرارگاه رصد و نظارت بر اشتغال‌های ایجاد شده در استان است.
مختار احمدی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه اظهارکرد: براساس برنامه زیست بوم اشتغال کشور و مصوبات شورای عالی اشتغال به ریاست رئیس جمهور در ابتدای سال برای ایجاد یک میلیون و 200 هزار فرصت شغلی در یکسال در سراسر کشور هدفگذاری شد.
وی عنوان کرد: سهم استان کرمانشاه براساس همین برنامه 46 هزار و 82 فرصت شغلی است که تاکنون 36 هزار فرصت شغلی معادل 80 درصد تعهد ایجاد محقق شده که در سامانه رصد ثبت شده‌اند.
احمدی با بیان اینکه برای نخستین بار در کشور توسط دولت سیزدهم کار راستی‌آزمایی و نظارت بر اشتغال ایجاد شده انجام می‌شود گفت: این نظارت در سه مرحله پیامکی، تلفنی و میدانی در حال انجام است که برحسب دستور وزیر و استاندار قرارگاه نظارت میدانی بر طرح‌های اشتغال از روز شنبه هشتم بهمن ماه همزمان با سراسر کشور کار خود را آغاز کرده و تا روز شنبه بیستم اسفند ماه ادامه دارد.
وی بیان کرد: مقرر شده در این بازه زمانی 40 روزه تمام طرح‌های ثبت‌شده در سامانه رصد توسط مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی به عنوان نماینده بخش خصوصی مورد نظارت و بازرسی قرار بگیرد و نتایج آن در پایان سال اعلام شود.
احمدی خاطرنشان کرد: براساس اعلام مرکز آمار ایران در پاییز امسال متوسط نرخ بیکاری کشور 8.2 درصد بوده که براین اساس نرخ بیکاری استان کرمانشاه 4.7 درصد از متوسط کشوری بالاتر است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه تصریح کرد: نرخ بیکاری استان کرمانشاه در فصل قبل، یعنی تابستان امسال 13.6 درصد بود.در پاییز امسال استان‌های کردستان با نرخ بیکاری 13.8 درصد و لرستان با 13.3 درصد، نرخ بیکاری بالاتری از کرمانشاه داشته‌اند و استان کرمانشاه سومین استان با نرخ بالای بیکاری در کشور بوده است.
وی گفت: همچنین در پاییز امسال نرخ مشارکت اقتصادی استان کرمانشاه هم 41.6 درصد بوده که از پاییز سال گذشته با 42.2 درصد، شش دهم درصد پایین‌تر است ضمن آنکه نسبت اشتغال پاییز امسال استان 36.2 درصد بود که نسبت به پاییز سال گذشته که 36.6 بود، چهار دهم درصد کاهش یافته است.

شناسه خبر 65593