شناسه خبر:65413
1401/11/6 10:12:28

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از موافقت وزارت میراث فرهنگی با سرمایه‌گذاری کلان بخش خصوصی در سایت جهانی بیستون خبر داد.

محمدرضا سهیلی، بااشاره به ورود بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری کرمانشاه، اظهارکرد: یکی از این سرمایه‌گذاری‌ها مربوط به سایت جهانی بیستون است که روز گذشته(4 بهمن) مجوز آن را از وزارت میراث فرهنگی گرفتیم و در مراحل پایانی کار هستیم.
وی تصریح کرد: این برای نخستین بار است که بخش خصوصی در یکی از سایت‌های جهانی کشور قرار است با حجم بالایی سرمایه گذاری داشته باشد.
مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه حجم این سرمایه گذاری را حدود 500 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این بزرگترین سرمایه گذاری تاریخ گردشگری کرمانشاه خواهد بود که می‌تواند موجب تحولات خوبی در سایت جهانی بیستون شود.
وی با بیان اینکه این سرمایه گذاری طی چند فاز انجام خواهد گرفت، افزود: در فاز اول که تاپایان امسال به پایان خواهد رسید، نورپردازی سایت، ساماندهی مسیرهای تردد، فضای سبز، بخش نمایشگاهی، راه اندازی دهکده گردشگری خوراک و... را خواهیم داشت.
سهیلی خاطرنشان کرد: احداث مراکز اقامتی، تفریحی، ورزشی و سرگرمی نیز در فازهای دیگر این طرح خواهد بود که می‌تواند فضایی متفاوت را در سایت جهانی بیستون برای گردشگران رقم بزند.
به گفته این مسئول، گردشگران در سال 1402 سایت جهانی بیستون را متفاوت خواهند دید.
وضعیت نامناسب سایت جهانی بیستون طی سالهای گذشته همواره انتقاد مسئولین استانی را به دنبال داشته و در تابستان امسال نیز که وزیر میراث فرهنگی از این سایت بازدیدی داشت، وضعیت آن را در شان یک اثر ثبت جهانی شده ندانست.

شناسه خبر 65413