شناسه خبر:64933
1401/10/21 10:11:39

سپهرغرب، گروه ورزشی: مدیرکل ورزش و جوانان استان کردستان گفت: 70 طرح ورزشی ناتمام در استان وجود دارد که برای تکمیل آن‌ها بیش از 260 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

حامد جولایی روز سه‌شنبه سرانه فضای ورزشی استان را 77 سانتی‌متر مربع برشمرد و اظهار کرد: این میزان نسبت به سال گذشته یک‌دهم متر مربع افزایش دارد.
وی به وجود 215 فضای ورزشی سرپوشیده (سقف کوتاه و سقف بلند) در استان اشاره و مهم‌ترین مشکلات اداره کل ورزش و جوانان را کمبود اعتبار و نبود منابع مناسب جهت حفظ و نگهداری از اماکن ورزشی موجود عنوان کرد.
مدیرکل ورزش و جوانان کردستان تأکید کرد: تکمیل و اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی در کشور و احداث اماکن و توسعه زیرساخت‌های ورزشی در مناطق روستایی با هدف ایجاد عدالت و برابری در میان اقشار مختلف جامعه، از اهداف وزارت ورزش و جوانان در این دولت است.
جولایی با اشاره به بهره‌برداری از 20 زمین چمن مصنوعی در استان، گفت: سال آینده 25 مورد دیگر زمین چمن مصنوعی در روستاهای استان احداث می‌شود.
وی تأکید کرد: تاکنون اداره کل ورزش و جوانان در چندین مرحله به نهادهای دولتی و غیر دولتی مرتبط و خیرین اعلام کرده است که درصورت تأمین زمین، حاضر به تأسیس مکان ورزشی در حواشی شهرها و نقاط مورد نیاز است.
درحال حاضر 64 هزار ورزشکار سازمان‌یافته در کردستان فعالیت دارند.

شناسه خبر 64933