شناسه خبر:64625
1401/10/14 10:01:18

سپهرغرب، گروه ورزشی: نایب رئیس فدراسیون کاراته کشور در امور بانوان گفت: عملکرد بانوان ملی‌پوش در مسابقات 2022 قهرمانی آسیا در ازبکستان به نسبت دوره قبل ضعیف بود بنابراین شیوه و دانش فنی مربیان تیم ملی برای کسب نتایج بهتر در بازی‌های آسیایی باید ارتقا یابد.

«اشرف امینی» روز سه شنبه در حاشیه برگزاری اردوی تیم ملی کاراته نونهالان کشور به میزبانی همدان اظهار کرد: المپیکی شدن رشته کاراته باعث شد تا خیلی از کشورها در قاره آسیا به این ورزش به ویژه در بخش بانوان توجه جدی کنند و همین مساله موجب کسب نتایج مطلوب آن‌ها در مسابقات اخیر قهرمانی آسیا شد.
وی اضافه کرد: هر چند حضور کشور ژاپن در مسابقات قهرمانی آسیا 2022 تاشکند در بالا رفتن سطح فنی این مسابقات تاثیر بسزایی داشت اما سایر کشورها نیز با تغییرات بسیار خوب در ارتقا سطح فنی ملی پوشان خود، نتایج فراتر از انتظار کسب کردند.
امینی بر ضرورت تقویت دانش فنی مربیان تیم ملی بانوان گفت: نشست‌های مختلف فنی را برای آنالیز عملکرد ملی پوشان در مسابقات قهرمانی آسیا و نیز برنامه ریزی بهتر برای حضور در بازی‌های آسیایی در حال برگزاری داریم.
نایب رییس فدراسیون کاراته کشور در امور بانوان ادامه داد: باید براساس اصول و ضوابط درست و فنی کار را پیش ببریم تا بتوانیم در بازی‌های آسیایی هانگژو چین نتایج بهتری کسب کنیم.
وی با اشاره به اینکه آنالیز خوب و ارتقا سطح فنی کاراته کاهای سایر کشورها در مسابقات آسیایی تاشکند منجر به نتایج مطلوب کشورهای دیگر شد، افزود: یکی از ضعف‌های تیم ملی کاراته کشورمان در این مسابقات تکرار شیوه‌های قبلی فنی بود در حالیکه سایر حریفان به خوبی ملی پوشان را آنالیز کرده بودند.
امینی افزود: این در حالی بود که کادر فنی تمام وقت در اختیار تیم ملی بود، دوره‌های اردویی مستمر را برگزار کردیم و زیرساخت‌های لازم برای تیم ملی همیشه فراهم بود اما به لحاظ دانش فنی از تیم‌های مدعی عقب بودیم.
وی با اشاره به اینکه فدراسیون در راستای ارتقا سطح فنی مربیان تیم ملی برنامه ریزی می‌کند، یادآور شد: در نشست‌های فنی برای حضوری موفق در بازی‌های آسیایی تمام مسایل موجود بررسی خواهد شد.
نایب رییس فدراسیون کاراته کشور در امور بانوان اظهار داشت: هدف ما کسب نتایج مطلوب در بازی‌های آسیایی هانگژو است تا بتوانیم عملکردمان در مسابقات قهرمانی آسیا 2022 تاشکند را جبران کنیم.
وی تیم ملی کاراته بانوان را بی‌نیاز به حضور مربیان خارجی دانست و گفت: ما در بخش آقایان دارای بهترین مربیان جهان هستیم که می‌توانند در ارتقا سطح دانش مربیان ما در بخش بانوان کمک کنند و تا جای امکان به عنوان مربی فنی از آن‌ها استفاده کرده‌ایم.
تیم ملی کاراته دختران کشور در رده سنی نونهالان و نوجوانان از روز /یکشنبه گذشته/ برای آماده سازی هر چه بیشتر بازیکنان و مربیان در همدان اردو زد.

شناسه خبر 64625