شناسه خبر:64422
1401/10/10 10:01:18

سپهرغرب، گروه ورزشی: مسعود جواندل: قائم‌مقام باشگاه پاس از کم‌لطفی مسئولان در رابطه با حمایت از تیم و برخی کارشکنی‌ها ابراز گلایه کرد و گفت: در پاس نه دنبال پهن کردن فرش قرمز هستیم و نه خواسته غیر منطقی مطرح کرده‌ایم، بلکه حرف ما این است که مسئولان درک واقعی از توجه به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی داشته باشند و اجازه ندهند عده‌ای با کارشکنی پاس را نابود کنند.

سیدمحمد رضوی‌پور افزود: حضور ما در رأس تیم پاس مگر جز هزینه کردن منافعی هم داشته است که برای تأمین زمین تمرین تیم نیز باید مدام دوندگی کنیم؟ اصلاً اگر پاس نباشد، این ورزشگاه‌هایی که ساخته شده‌اند چه کاربردی دارند؟ تا به اینجا بیش از چهار میلیارد تومان هزینه باشگاه کرده‌ایم که اسناد آن موجود است، انتظار غیر منطقی هم نداشته‌ایم، اما نمی‌دانم چرا دستگاه ورزش از واگذاری زمین تمرین به ما شانه خالی می‌کند و هرروز تصمیم جدید می‌گیرند، به‌طوری که حتی تهدید به فسخ قرارداد هم کرده‌اند!
قائم‌مقام باشگاه پاس ابراز کرد: قبل از شروع به کار گفتند که باشگاه خوابگاه دارد و مشکلی بابت اسکان تیم نیست، اما برای همین خوابگاه 500 میلیون تومان محکوم به پرداخت شدیم؛ همه بدهی‌های تسویه‌نشده سال‌های گذشته به گردن ما افتاد، مجبور شدیم تمام بدهی‌های کمیته انضباطی را نیز تسویه کنیم، درحالی که در تعهد ما نبود، اما گفتند تا تسویه نکنید حق تیم‌داری در لیگ دو ندارید! هر کسی جای ما بود چکار می‌کرد؟ آیا این پول حق بازیکنان فعلی نبود که هزینه درصدی از قراردادهایشان بشود؟ درواقع اطلاعی از این بدهی‌ها نداشتیم و آن به ما تحمیل شد.
وی اضافه کرد: ما اینجا نیامده‌ایم که با آبروی خود و یک باشگاه باسابقه بازی کنیم؛ وقتی هزینه‌ها را تا به اینجا تقبل کرده‌ایم، نباید این برخوردها صورت بگیرد. شاید اگر این هزینه‌های خارج از برنامه نبود، اکنون حداقل سه برابر پرداختی فعلی از قرارداد بازیکنان را داده بودیم؛ البته دیر هم نشده و قول می‌دهم پرداختی‌ها را تا نیم‌فصل به 40 درصد می‌رسانیم، جای هیچ نگرانی وجود ندارد. نگرانی برای زمانی است که عطای تیم‌داری را به لقایش ببخشیم.
قائم‌مقام باشگاه پاس گفت: با هزار کارشکنی تا به اینجای کار مانده‌ایم و ادامه می‌دهیم، چراکه حق پاس را این نمی‌دانیم. انتقادهای مطرح‌شده هم بی‌انصافی است و هر کسی نقدی دارد، درهای محل کار ما به روی آنان باز است؛ صدای ما هم شنونده منطقی می‌خواهد، چراکه چیزی برای پنهان‌کاری نداریم و فعالیت ما کاملاً شفاف است. همچنین دستان مسئولان و مردم که تمایل به همکاری با باشگاه پاس را داشته باشند، می‌فشاریم.
رضوی‌پور با اشاره به اینکه در این مدت مانع‌تراشان تیم بیش از دلسوزان و حامیان پاس بوده‌اند، افزود: سؤالم این است، افرادی که به‌اصطلاح نگران تیم پاس هستند، در گذشته چه گُلی به سر این تیم زده‌اند؟ چرا به ما زمین تمرین نمی‌دهند که مجبور نشویم برای اجاره زمین هزینه کنیم؟ می‌خواستیم مجتمع فرهنگی ورزشی ایثار را اجاره کنیم تا شرایط تیم بهتر شود، اما در دقیقه 90 آن را به فردی دیگر دادند؛ چراکه اعتمادی به باشگاه پاس نبود. اگر نمی‌خواستم به اسم تیم این مکان را اجاره کنم، قطعاً تمام شده بود، اما اسم پاس که به میان آمد، منصرف شدند. چرا اینقدر با مکتب 70 ساله پاس بدرفتاری و بدعهدی شده که در جامعه نسبت به این باشگاه بی‌اعتمادی وجود دارد؟ این‌همه کارشکنی می‌شود و سپس انتظار کسب نتایج مطلوب هم دارند. به پاس چه امتیازی داده‌اند که اکنون از تیم امتیاز می‌خواهند؟ متأسفانه مسیر یک‌طرفه است و در این مدت فقط توقع داشته‌اند.
وی با اشاره به اینکه برنامه‌های مهمی برای آینده پاس داریم اما باید فرصت لازم داده شود و نمی‌شود عجولانه اقدام کرد، بیان کرد: برخی گفتند آکادمی فورستر لوون آلمان کجاست و از اعتبار آن گفتند، درحالی که نماینده وزارت ورزش نیز نظارت لازم را داشت و کمیته ملی المپیک در جریان این ارتباط هست. حتی با یکی از دانشگاه‌های معتبر کشور گرجستان نیز برای همکاری جلساتی داشته‌ایم؛ آکادمی پاس به‌زودی با معرفی اعضا در سطح گسترده کار خود را شروع می‌کند. در 70 شهرستان در سطح کشور برنامه داریم، به‌زودی بزرگ‌ترین باشگاه هواداران تیم پاس همدان در کشور آغاز به کار می‌کند، این موارد یک‌شبه به ثمر نمی‌رسد و نیاز به زمان دارد، در نشست خبری این‌روزها به خیلی از مسائل خواهیم پرداخت.

شناسه خبر 64422