شناسه خبر:64068
1401/9/30 09:28:07

سپهرغرب، گروه ورزشی - طاهره ترابی‌مهوش: شناگر خردسال همدانی توانست تابستان امسال سه نشان رنگارنگ را در مسابقات کشوری این رده سنی برای همدان پس از یک‌دهه ناکامی، به ارمغان بیاورد.

رهام الماسی ورزشکار 10 ساله همدانی است که از 6 سالگی رشته شنا را به‌صورت آکادمیک و حرفه‌ای دنبال می‌کند و در این سال‌ها به خاطر علاقه فراوانی که به این رشته ورزشی دارد، ساعات بسیاری از روز را در استخرهای شنای این شهر سپری می‌کند.
قهرمان شنای ایران در رده خردسال با وجود سن کم، همواره از انگیزه و توان بالایی برای کسب عناوین قهرمانی برخوردار بوده و هم‌اکنون یکی از شانس‌های اصلی نشان‌آوری در تیم ملی محسوب می‌شود.
الماسی طی سال جاری زیر نظر مربی خود (جمال جنانی) به‌صورت فشرده تمرین داشته و حتی به‌صورت شخصی و در استخرهای شنای همدان فعالیت خود را به‌صورت مستمر انجام می‌دهد.
این شناگر خردسال تحت حمایت والدین خود فقط به شنا می‌پردازد و در این مدت پدر او هزینه‌های مورد نیازش را تقبل کرده تا فرزندش برای کسب موفقیت دغدغه‌ای نداشته باشد.
به‌طوری که تابستان امسال یکی از ستاره‌های شنای مسابقات قهرمانی رده نونهالان در اصفهان بود که در این پیکارها موفق به کسب یک نشان طلا در 200 متر آزاد و دو نشان نقره و برنز در 100 و 50 متر آزاد شد.
به گفته پدر رهام، این قهرمان خردسال شنای ایران تلاش بسیاری دارد تا به‌عنوان نخستین شناگر ایرانی بتواند تاریخ‌ساز شود و نخستین نشان‌آور بازی‌های بین‌المللی باشد. بر این اساس با توجه به موفقیت این شناگر خردسال، بر آن شدیم تا گفت‌وگویی را با مربی وی ترتیب دهیم که در ادامه می‌خوانید:
مربی رهام الماسی با تأکید بر اینکه رهام شناگر مستعد، پُرتلاش و خستگی‌ناپذیر ما است که توانست در تابستان سال جاری برای رده سنی خردسال شنای همدان افتخارآفرینی کند، گفت: فدراسیون شنا برای رده سنی خردسال در راستای ایجاد انگیزه یک‌سری مسابقات در سطح ملی برگزار می‌کند که امسال این شناگر با انگیزه همدانی توانست در این مسابقات که در اصفهان برگزار می‌شد، مقام نخست را در شنای آزاد 200 متر و یک نشان نقره و برنز را در این مواد از آنِ خود کند.
جمال جنانی با تأکید بر اینکه موفقیت مذکور به آن جهت از اهمیت بالایی برخوردار است که بیش از یک‌دهه استان از داشتن نماینده قابل در این رده سنی محروم بود و نمی‌توانست با شناگران دیگر استان‌ها در این رده رقابت کند، اظهار کرد: خوشبختانه رهام با تلاش و پشتکاری که داشت، توانست به‌عنوان پرچمدار استان همدان از این مسابقات نشان‌های رنگارنگی را به ارمغان بیاورد.
وی درخصوص چگونگی حضور و آغاز به کار این شناگر خردسال در این رشته ورزشی گفت: در این رده سنی معمولاً نگاه خانواده است که فرزندان را به سمت ورزش می‌کشاند؛ حال آنکه در این بخش نیز دو دیدگاه وجود دارد.
جنانی ادامه داد: نخست بحث توجه والدین به سلامت و آموزش فرزندانشان با استفاده از بستر ورزش و دیگری نگاه حرفه‌ای به آن رشته ورزشی است؛ به‌گونه‌ای که والدین دوست دارند فرزندانشان در این رشته ورزشی بتوانند به‌صورت حرفه‌ای آموزش‌های لازم را دریافت کنند که خوشبختانه از آنجا که پدر رهام از ژیمناستیک‌کاران حرفه‌ای در سالیان گذشته بوده، به ورزش شنای رهام نیز نگاه حرفه‌ای داشته است، پس او را برای آموزش به مجموعه آوردند. پیگیری‌های خانواده باعث شد این کودک خردسال گام‌های محکمی را در مسیر آموزش تکمیلی در این رشته بردارد، به‌طوری که من در خاطرم هست رهام در سن هفت‌سالگی هر چهار مدل شنا را به‌صورت کامل یاد گرفته بود؛ بنابراین با این نگاه حرفه‌ای خانواده او این روند تا به حال ادمه داشته و دارد.

شناسه خبر 64068