شناسه خبر:64047
1401/9/30 09:05:25

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار شهرستان پاوه با اشاره به ثبت جهانی اورامانات گفت: تدوین یک طرح جامع به منظور ساماندهی گردشگری در حوزه‌های مختلف آن یکی از نیازهای بسیار ضروری این شهرستان گردشگرپذیر است.

«اردشیر رستمی» در نشست کارگروه گردشگری و ستاد خدمات سفر شهرستان پاوه در فرمانداری، رونق گردشگری را مستلزم فراهم کردن زمینه حضور سرمایه‌گذاران دانست و افزود: این مهم فقط با همراهی، حمایت و برداشتن موانع پیش روی سرمایه‌گذاران اتفاق می‌افتد.
وی تصریح کرد: شهرستان پاوه یکی از مناطق کم‌نظیر است که در تمام فصول سال ظرفیت و پتانسیل‌های لازم برای حضور گردشگران را دارد، لذا با برنامه‌ریزی و هدفمندکردن گردشگری می‌شود یک تحول شگرفی در شهرستان ایجاد کرد.
رستمی با بیان اینکه شهرستان پاوه دارای روستاهای هدف گردشگری است، افزود: محورگردشگری شهرستان، روستایی است لذا با توجه به این ظرفیت مهم باید روستاهای هدف گردشگری افزایش پیدا کند.
فرماندار پاوه در ادامه بر شناسنامه دار کردن اماکن اقامتی و خانه‌های مسافر و نظارت دقیق و مستمر بر این اماکن تاکید کرد.
رستمی با تقدیر از فعالیت‌های آقای «آرام عبدی» در تشکیل شرکت رزراسیون گردشگری «سیران» پاوه، گفت؛ این شرکت برای همین راه اندازی و دایر شده که رزرواسیون اقامتگاه‌ها و خانه‌های مسافر را پوشش دهد برای چند نفر هم اشتغال ایجاد کرده؛ امکانات و سیستم خوبی فراهم کرده اند لذ باید از ظرفیت این شرکت هم برای ساماندهی خانه‌های مسافر و آگاهی بخشی به مسافران برای اسکان حتما استفاده شود.
وی تاکید کرد مصوب است که تمام اقامتگاه‌ها در این شرکت ثبت‌نام کنند و هر اقامتگاه و یا مکان اسکانی که در این شرکت ثبت نشود از نظر ما غیرقانونی است.

شناسه خبر 64047