شناسه خبر:63898
1401/9/27 11:22:05

سپهرغرب، گروه خبر: شهردار خمین گفت: 65 هزار و 477 متر مربع از معابر شهری خمین از ابتدای امسال تاکنون آسفالت شده است.

«حمید احمدی» روز شنبه افزود: آسفالت معابر از مهم‌ترین وظایف شهرداری‌ها در ارائه خدمات به شهروندان است، چراکه آسفالت مناسب و مناسب‌سازی معابر سبب سهولت در عبورومرور شهروندان، کاهش تصادفات و زیباسازی شهری می‌شود.
وی بیان کرد: هزینه آسفالت معابر در سال‌های اخیر افزایش یافته و برخلاف عدم پرداخت به‌موقع عوارض از سوی شهروندان خمین، شهرداری برای لکه‌گیری و آسفالت معابر پیگیر است.
شهردار خمین تأکید کرد: آسفالت معابر براساس درخواست شهروندان، بازدیدهای شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر و کارشناسان عمران و براساس اولویت‌بندی توسط دو اکیپ انجام می‌شود.
احمدی ادامه داد: بیش از هشت هزار و 695 تُن قیر از ابتدای امسال تاکنون در شهر خمین توزیع شده است.
وی اظهار کرد: به‌منظور پاسخگویی به مطالبات شهروندان و سامان دادن به معابری که آسفالت آن‌ها تخریب شده است، 78 هزار و 762 متر مربع لکه‌گیری آسفالت امسال در سطح شهر اجرا شده است.
شهردار خمین با اشاره به اجرای طرح مناسب‌سازی معابر از سال 97 در این شهر، گفت: تاکنون بسیاری از معابر این شهر نظیر بلوار شهید بهشتی، منتظری جنوبی، آرامستان، خیابان ساحلی جنوبی، بلوار قدس و خیابان آزادی مناسب‌سازی شده است.
وی اظهار کرد: اقدامات عمرانی، پیاده‌روسازی و کف‌سازی در سطح شهر با اولویت مناسب‌سازی برای تردد عمومی انجام می‌شود.
احمدی با اشاره به مناسب‌سازی 585 متر از معابر شهری خمین برای تردد افراد دارای معلولیت در سال جاری، اظهار کرد: مسیر ویژه روشندلان در پیاده‌روسازی مناطق مختلف شهر و پازل سکه‌ای تی‌شکل در ابتدا و انتهای مسیر و بر سر تقاطع‌ها ایجاد شده است.
وی ایجاد رمپ ویژه عبور صندلی چرخدار و کالسکه کودکان در محل‌هایی که اختلاف ارتفاع دارند، اجرای راهبند ویژه عبور صندلی چرخدار به‌منظور جلوگیری از ورود موتورسیکلت و ساخت راهبند ترافیکی در محل تقاطع با خیابان‌ها و محل پُل‌ها را از اقدامات مناسب‌سازی شهری بیان کرد.

شناسه خبر 63898