شناسه خبر:63192
1401/9/9 09:24:06

سپهرغرب، گروه خبر: حدود 15 سال پیش بود که منطقه ویس قرنی کرمانشاه با توجه به قابلیت‌های بالای گردشگری که داشت، جزء مناطق نمونه گردشگری استان قرار گرفت.

ویس قرنی با وجود یک مقبره مذهبی، سایت استاندارد پاراگلایدر و چشم‌انداز چشم‌نواز و بسیار زیبا شرایطی بسیار استثنایی برای تبدیل شدن به یک قطب گردشگری در کرمانشاه داشت، برای همین انتظار می‌رفت با تبدیل آن به منطقه نمونه گردشگری و ورود سرمایه‌گذاران به آن، این امر تحقق پیدا کند.
اما ورود سرمایه‌گذاران به این منطقه با مانعی بزرگ روبه‌رو بود؛ «تأمین آب».
طی سال‌های گذشته چند سرمایه‌گذار برای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در این منطقه ورود کردند، اما با وجود چنین مانع بزرگی از تصمیم خود منصرف شدند.
با نظر برخی از کارشناسان، با انتقال آب از دشت‌های پایین‌دست به ارتفاعات، حل مشکل تأمین آب ویس قرنی امکان‌پذیر بود، اما این مسئله به اعتبارات کلانی نیاز داشت.
هرچند طی چندسال گذشته مسئولین استانی در چند نشست استانداری در حوزه گردشگری به این مسئله پرداختند، اما به‌دلیل عدم تأمین منابع مالی، تاکنون اجرای این پروژه مسکوت مانده است.
و اما حالا مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه خبر از اختصاص بودجه مورد نیاز برای تأمین آب این منطقه گردشگری می‌دهد.
محمدرضا سهیلی با اشاره به اهمیت منطقه نمونه گردشگری ویس قرنی، اظهار کرد: با توجه به پتانسیل بسیار بالا، این منطقه می‌تواند به‌عنوان یک جاذبه مهم گردشگری مطرح شود.
وی به مشکل تأمین آب در این منطقه برای سرمایه‌گذاران اشاره کرد و گفت: در این راستا پیگیری‌هایی را در سطح کشوری انجام دادیم که منجر به این شد تا از محل اعتبارات سفر رئیس‌جمهور به استان حدود 10 میلیارد تومان طی مدت سه سال به آن اختصاص دهند.
مدیرکل میراث فرهنگی استان با بیان اینکه تاکنون چند سرمایه‌گذار متقاضی سرمایه‌گذاری در این منطقه بوده‌اند، افزود: ما به سرمایه‌گذاران قدرتمندی برای اجرای پروژه‌های گردشگری در این منطقه نیاز داریم، اما تاکنون چند سرمایه‌گذار آمده‌اند که طرح‌های ضعیفی ارائه داده‌اند.
به گفته این مقام مسئول، برای اجرای پروژه‌های گردشگری در ویس قرنی به تدوین یک طرح جامع نیاز است.
منطقه نمونه گردشگری ویس قرنی در فاصله 20 کیلومتری از شهر کرمانشاه و در مسیر جاده روانسر قرار دارد.

شناسه خبر 63192