شناسه خبر:61658
1401/8/2 09:21:03

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل ورزش و جوانان کردستان گفت: با اختصاص 120میلیارد تومان اعتباری که از جانب دولت برای سال‌جاری و سال آینده برای ورزش استان مصوب شده، پروژه‌های ناتمام به اتمام می‌رسد.

حامد جولایی در نشست با رؤسای هیئت‌های ورزشی استان که به مناسبت هفته تربیت بدنی در اداره کل ورزش و جوانان کردستان برگزار شد، اظهار کرد: کردستان در تمام میادین ورزشی این اثبات را به‌وجود آورده است که جوانان و بچه‌های کردستان مملو از استعداد هستند.
وی افزود: کسب جایگاه هشتم کردستان در المپیاد استعدادهای برتر کشور نشان‌دهنده ظرفیت بالای ورزش در استان است.
مدیرکل ورزش‌وجوانان کردستان با اشاره به اینکه در چند سال اخیر تاکنون بالغ بر 170 پروژه ورزشی در استان افتتاح شده است، خاطرنشان کرد: با اختصاص 120میلیارد تومان اعتباری که از جانب دولت برای سال جاری و سال آینده برای ورزش استان مصوب شده، می‌توان پروژه‌های ناتمام را به اتمام رساند.
جولائی گفت: متأسفانه ورزش کردستان از حمایت کارخانه‌های بزرگی مانند پتروشیمی و بارز که در کردستان مشغول فعالیت هستند، بی‌بهره است.
وی با ابراز تأسف از اینکه برخی‌ها کمترین هزینه را در بحث ورزش خانواده‌ها انجام می‌دهند، یادآور شد: استان کردستان با 13 طلا، چهار نقره و 13 برنز توانسته جایگاه هشتم را در المپیاد استعدادهای درخشان کسب کند.
برهان صلواتی، رئیس هیئت انجمن ورزش‌های رزمی کردستان نیز در این‌ نشست به برخی از گله‌مندی‌های ورزشکاران پرداخت و اظهار کرد: بسیاری از شرکت‌های بزرگ استان به شرط کمک در بحث‌هایی مانند مالیات حاضر به فعالیت در رشته‌های ورزشی هستند.
جشمید خیرآبادی، رئیس هیئت کشتی کردستان نیز گفت: ورزش کردستان بارها و بارها خود را اثبات کرده و این می‌طلبد که حمایت‌هایی بیش از این از ورزش در استان انجام شود.
وی افزود: اگر امروز ناهنجاری‌ها و بزه‌کارها در استان موج می‌زند دلیلش عدم توجه مسئولان به امر ورزش است.
امید مهتاب، رئیس هیئت والیبال کردستان نیز اظهار کرد: هیئت‌های ورزش استان با معضلی به نام کمبود منابع مالی روبه‌رو است، مسئولان وررشکاران را حمایت کنند.
شیوا زندی، رئیس هیئت کوهنوردی و سعودهای استان کردستان نیز اظهار کرد: نبود زیرساخت‌های مناسب در استان مشکلات زیادی را به‌وجود آورده است چراکه اگر زیرساخت وجود نداشته باشد پرورش ورزشکار و قهرمان‌پروری ملغی است.

شناسه خبر 61658