شناسه خبر:58098
1401/5/3 09:27:04

سپهرغرب، گروه خبر: فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: سه هزار نفر از جوانان استان مرکزی در اردوهای هفت اقلیم شرکت کردند.

سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی در آیین بازدید از نمایشگاه دستاوردهای کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و 6 هزار و 200 شهید استان مرکزی با حضور جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف برگزاری این کنگره تحقق جهاد تبیین بود که با محوریت نقش حضرت امام (ره) در دفاع مقدس و نقش مردم استان مرکزی اقدامات بزرگ و زیرساختی مهمی انجام شد.

وی افزود: توجه ویژه و تبیین نقش امامین انقلاب در دفاع مقدس از دیگر اهداف برگزاری کنگره شهدای استان مرکزی بود که در این راستا برگزاری اردوهای هفت‌ اقلیم و با رویکرد امام‌شناسی در دستور کار قرار گرفت و بیش از سه هزار نفر از جوانان در اردوهای هفت‌ اقلیم شرکت کردند و همچنان این برنامه مؤثر ادامه دارد.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی با بیان اینکه رویکرد مهم اردوهای هفت‌ اقلیم جهاد تبیین است، گفت: اقلیم ولادت و تربیت، اقلیم علم و معرفت، اقلیم مبارزه و مجاهدت، اقلیم تنهایی و غربت، اقلیم ایثار و مقاومت، اقلیم هجرت و اقلیم وصال و فراق مهم‌ترین مقاطع حیات با برکت حضرت امام (ره) است که شرکت‌کنندگان با حضور در شهرستان‌های خمین، قم و تهران با این محورها آشنا می‌شوند.

کریمی ادامه داد: تربیت راویان و کارشناسان برجسته در اردوهای هفت‌ اقلیم در دستور کار قرار گرفت که تبیین سبک زندگی امام خمینی (ره)، ارتقا، گسترش و نهادینه کردن فرهنگ ظلم‌ستیزی و استکبارستیزی در میان جوانان، تبیین نقش و مدیریت حضرت امام (ره) در شکل‌گیری انقلاب اسلامی و پیروزی‌های دفاع مقدس از سیاست‌های مهم راه‌اندازی اردوهای هفت‌ اقلیم است.

وی خاطرنشان کرد: در کنار اردوهای هفت‌ اقلیم طرح شهید مجید ایزدپناه به‌عنوان دو واحد درسی برای دانشجویان در راستای شناخت دانشجویان با مفاخر، اماکن مهم و تاریخی و بزرگان استان ازجمله شهدای والامقام و کربلایی کاظم ساروقی درنظر گرفته شده که 62 هزار دانشجو در این طرح هدف‌گذاری شده است.

شناسه خبر 58098