شناسه خبر:57685
1401/4/23 09:10:32
مرد تاریخ‌ساز ورزش سه‌گانه ایران:

می‌خواهم در المپیک 2024 شگفتی‌ساز شوم

سپهرغرب، گروه ورزشی: دارنده اولین نشان تاریخ رشته ترای‌اتلن قهرمانی آسیا گفت: اولین ایرانی هستم که در طول تاریخ این رشته در کشور به نشان رسیده و تمام تلاش خودم را به کار گرفته‌ام تا در المپیک 2024 نیز به نشان برسم تا شگفتی‌ساز شوم.

دارنده اولین نشان تاریخ رشته ترای‌اتلن در نشست خبری با انجمن ورزشی‌نویسان استان کرمانشاه، اظهار کرد: از 9 سالگی وارد این رشته ورزشی شده‌ام وپس از تلاش‌های بسیار زیاد توانستم در مسابقات قهرمانی آسیا در قرقیزستان به نخستین نشان این رشته ورزشی در تاریخ ورزش کشور دست پیدا کنم.

پارسا محجوب خاطرنشان کرد: ورزش ترای‌اتلن یکی از ورزش‌های سخت و سنگین در جهان محسوب می‌شود اما تمام تلاش خودم را به کار گرفته‌ام تا برای نخستین‌بار در المپیک 2024 به نشان در این مسابقات دست پیدا کنم و شگفتی‌ساز شوم.

وی با اشاره به سطح مسابقات قرقیزستان، گفت: سطح این دوره از مسابقات بسیار بالا بود بطوری که قهرمان پیشین آسیا، نایب قهرمان جهان و همچنین قهرمان بازی‌های آسیایی و سوم جهان در این دوره از رقابت‌ها شرکت داشتند و می‌توان گفت مسابقات در سطح جهانی بود که خوشبختانه توانستم با یاری خداوند، تلاش‌های مربیان و خودم به مقام سوم آسیا دست یافته و اولین ایرانی باشم که در طول تاریخ این رشته در کشورمان به نشان رسیده است.

این ورزشکار کرمانشاهی در خصوص برنامه‌های خود در ماه‌های آینده، گفت: با توجه به اینکه در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه شهید بهشتی تهران مشغول تحصیل هستم، خودم را برای مسابقات دانشجویان جهان آماده می‌کنم و امیدوارم با تمرینات منظم در این مسابقات نیز افتخارآفرینی کنم.

محجوب با بیان این مطلب که عمده حمایت‌های صورت‌گرفته از او توسط فدراسیون و خانواده تأمین می‌شود، گفت: حضور و فعالیت در رشته سه‌گانه بسیار هزینه‌بردار است و حضور و ادامه تمرین در این رشته ورزشی همواره با حمایت خانواده‌ام ممکن و میسر بوده و بخشی از حمایت‌های صورت گرفته توسط فدراسیون و البته هیئت ترای‌اتلن استان تأمین شده است.

وی ادامه داد: ادامه فعالیت در این رشته ورزشی نیازمند حمایت مستمر مسئولان ورزش استان است و انتظار می‌رود همچون سایر ورزشکاران این رشته ورزشی از سایر استان‌ها، کمک‌های توسط اداره ورزش و جوانان استان برای ورزشکار مدال‌آور در نظر گرفته شود تا با دغدغه بسیار کمتری به ورزش خود ادامه بدهم.

  ورزش سه‌گانه نیازمند حمایت مالی بسیار بالایی است

رئیس هیئت ترای‌اتلن استان کرمانشاه نیز در ادامه این نشست، گفت: هیئت کرمانشاه در یک برنامه‌ریزی منسجم اقدام به شناسایی و رشد و پرورش ورزشکاران این رشته ورزشی کرده است و با حمایت اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه در تامین استخر در سال‌های گذشته، فرصت شکوفایی این ورزشکاران فراهم شده است

فاطمه واحدی یادآور شد: ترای‌اتلن شامل یک ورزش سه‌گانه است که یک ورزشکار در سطح المپیک ابتدا 1500 متر را شنا خواهد کرد، سپس 40 کیلومتر را با دوچرخه رکاب می‌زند و سپس 10 کیلومتر را می‌دود، به همین دلیل توان هوازی و استقامت بسیار بالا نیاز اصلی و اساسی ورزشکار این رشته ورزشی است.

وی ادامه داد: فعالیت یک ورزشکار در این رشته ورزشی نیازمند حمایت مالی بسیار بالایی است چرا که علاوه بر هزینه تمرین در سه رشته ورزشی متفاوت و مجزا، ورزشکار این رشته باید از تجهیزات مناسب همچون دوچرخه برخوردار باشد و هیئت برای جذب اسپانسر مناسب برای هیئت رایزنی بسیار زیادی انجام داد اما به نتیجه نرسید.

این ورزشکار کرمانشاهی با اشاره به تلاش‌های صورت‌گرفته این هیئت، تصریح کرد: در یک برنامه منسجم توسط هیئت ترای‌اتلن استان کرمانشاه، به بسیاری از واحدهای تولیدی صنعتی مجموعه شهرک صنعتی مراجعه کردیم اما پس از تلاش‌های بسیار زیاد موفق به جذب هیچ‌گونه اسپانسری برای هیئت نشدیم.

واحدی ادامه داد: در سال‌های گذشته حمایت‌های خوبی از طرف اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه از این هیئت صورت گرفته است و به پشتوانه این حمایت‌ها برنامه‌های استعدادیابی و پرورش استعدادها ممکن و میسر شد و در صورت تداوم این حمایت‌ها شاهد بروز و ظهور استعدادهای جدید در این رشته ورزشی خواهیم بود.

شناسه خبر 57685