شناسه خبر:57231
1401/4/9 09:02:38

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی از اجرای طرح نشاط معنوی در 35 امامزاده شاخص استان خبر داد.

حجت‌الاسلام عبدالله واحدی گفت: طرح نشاط معنوی هم‌زمان با اوقات فراغت تابستانی دانش‌آموزان و غنی‌سازی این اوقات در 35 امامزاده و بقعه متبرکه استان برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: طرح نشاط معنوی با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت تابستانی دانش‌آموزان از اول تیرماه تا 6 مردادماه سال جاری در این اماکن متبرکه برگزار می‌شود و مخاطبان آن دانش‌آموزان رده سنی 8 تا 18 سال هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به اینکه طرح بعد از دو سال تعطیلی به‌خاطر شیوع کرونا به‌صورت حضوری در بقاع متبرکه استان برگزاری می‌شود، بیان کرد: این طرح با استفاده از ظرفیت چهار مبلغ دینی اعزامی از شهرستان‌های اراک، خمین و شازند و 18 مبلغ بومی همراه با اهدای جوایز برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام واحدی ابراز کرد: طرح نشاط معنوی با هدف تعمیق باورهای دینی و ترویج معارف اسلامی با استفاده هوشمندانه از ظرفیت اوقات فراغت دانش‌آموزان، استفاده از ابزارهای روز و روش‌های جذاب و نو، زمینه‌سازی تربیت نسل جوان و نوجوان جهت کادرسازی برای مدیریت بقاع متبرکه و مراکز افق، مهارت‌افزایی و توانمندسازی دانش‌آموزان اجرا می‌شود.

واحدی اضافه کرد: در این طرح کلاس‌های آموزشی معارفی شامل روخوانی، روان‌خوانی و حفظ قرآن کریم، احکام و تجوید نماز، آداب اجتماعی و شناخت فضای مجازی توسط مُبلغان و دانشجویان علوم قرآنی برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی ادامه داد: آموزش مهارت‌های زندگی شامل مدیریت هیجان و کنترل خشم، ارتباطات مؤثر، حل مسئله و تصمیم‌گیری و مدیریت استرس توسط مربیان سبک زندگی در این طرح پیش‌بینی شده است.

 

شناسه خبر 57231