شناسه خبر:57225
1401/4/9 08:50:46

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی گفت: حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان سرفصل برنامه‌های این نهاد در سال جاری است.

«علیرضا حیدری‌تفرشی» روز چهارشنبه در آیین تجلیل از برگزیدگان جشنواره عکس صنعتی در اراک افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی با فناوری بالا و ارتقای کیفیت فعالیت‌های صنعتی، مهم‌ترین برنامه‌های شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی است.

وی تأکید کرد: رویکرد اصلی فعالیت شرکت شهرک‌های صنعتی در بحث خوشه‌ها شامل عایق دلیجان، گل، سنگ، ریلی اراک، نفت و گاز بوده که اکنون بحث خوشه گل محلات در دست اقدام است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی با بیان اینکه اقدامات قابل توجهی نیز در شهرستان‌ها درحال انجام‌ است، اظهار کرد: با توجه به شعار سال مبنی بر حمایت از تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین، اراضی به‌صورت اقساط به شرکت‌های دانش‌بنیان برای اجرای ایده‌های خلاق واگذار می‌شود و در راستای حمایت از صنایع، عکاسان صنعتی نیز می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

حیدری‌تفرشی خاطرنشان کرد: دولت با وجود محدودیت‌های مالی، تمام تلاش خود را برای تأمین زیرساخت‌ها به‌ویژه برای واحدهای تولیدی‌انجام می‌دهد.

مدیرکل استاندارد استان مرکزی نیز در این نشست بیان کرد: پس از گذشت 44 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، مغفول‌ترین بخش در نظام، مباحث فرهنگی در تمام حوزه‌ها است که در این راستا رسانه‌ها و عکاسان نقش برجسته و بی‌بدیلی برعهده دارند.

سیدسعید میرنظامی افزود: در شرایط اقتصادی کنونی جامعه، عکاسان با انتخاب سوژه‌های مناسب و انعکاس واقعیت‌ها، نقش مهمی در امیدآفرینی میان آحاد مردم دارند؛ چراکه شبکه‌های اجتماعی دشمن واقعیات را آن‌گونه که باید، جلوه نمی‌دهند.

دبیر جشنواره عکس صنعتی نیز در ادامه این نشست اذعان کرد: با توجه به صنعتی بودن استان، ظرفیت‌های مناسبی در حوزه صنایع وجود دارد که عکاسان می‌توانند این توانمندی‌ها را به فعالان اقتصادی استان معرفی کنند.

«عادل حیدری» بیان کرد: تلاش می‌شود دومین جشنواره با تشکیل کمیته‌های تخصصی به‌صورت کشوری برگزار شود که این مهم نیازمند تعامل و هم‌افزایی میان بخش دولتی و خصوصی است.

وی ابراز کرد: در این جشنواره 115 اثر از سایر استان‌ها ارسال شد که از این تعداد 18 اثر به‌عنوان اثر شاخص برگزیده شدند و چهار اثر حائز رتبه و مابقی آثار نیز شایسته لوح تقدیر و جایزه نقدی شدند.

شناسه خبر 57225