شناسه خبر:57017
1401/4/5 08:22:33

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با بیان اینکه مصرف ماهانه آب هرخانواده در استان باید به زیر 15 متر مکعب برسد، گفت: قطعی آب در انتظار مشترکان پُرمصرف و بدمصرف است.

رضا داوودی روز گذشته در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: با توجه به کاهش نزولات جوی طی سال‌های گذشته، اکنون با اُفت شدیدی در منابع آبی مواجه شدیم؛ بنابراین این نگرانی وجود دارد که در برخی از نقاط استان با کاهش‌هایی برای تأمین آب، مواجه شویم.

وی ادامه داد: بر همین اساس یک پویش با عنوان «من هم مراقب آب هستم» راه‌اندازی شده تا بتوانیم با آگاه‌سازی و مشارکت خود مردم، میزان مصرف بهینه‌ای داشته باشیم تا بتوانیم آب بخش‌های مختلف شهرها و روستاها را به نحو مطلوب تأمین کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در همین راستا برنامه‌های خاصی ازجمله کارگاه طرح ملی آموزش بانوی آب با جامعه هدف بانوان در ادارات و کارگاه‌های صنایع دستی، طرح‌هایی با مدارس، کانون پرورش فکری و انتشار پیام را داریم.

وی در توضیح بخشنامه‌های وزارت نیرو در راستای قطع کردن آب پُرمصرف‌ها و بدمصرف‌ها گفت: مشترکانی که تا 30 متر مکعب یعنی دو برابر الگو را مصرف می‌کنند، به‌عنوان پُرمصرف و بیشتر از 30 متر مکعب مصرفی را به‌عنوان بدمصرف تلقی می‌کنیم.

داوودی با بیان اینکه مصرف ماهانه آب هر خانواده در استان باید به زیر 15 متر مکعب برسد، ادامه داد: مشترکان پُرمصرف هزینه آب خود را باید چندبرابر و بالاتر پرداخت کنند و همچنین مشترکانی با الگوهای بالای 30 متر مکعب، بدمصرف هستند که ضمن ارسال اخطار پیامکی و کتبی، درصورت عدم رعایت قطعی آب آن‌ها (در وهله نخست دو تا پنج ساعت و اگر این روال ادامه داشته باشد، ساعت قطعی‌ها افزایش خواهد یافت) اعمال خواهد شد.

وی وضعیت آب آشامیدنی استان را سالم اعلام کرد و افزود: مبلغ آب‌بهای مشترکان زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی ثبت‌نام‌شده در سامانه تا زیر پنج متر مکعب کاملاً رایگان است.

شناسه خبر 57017