شناسه خبر:56869
1401/4/1 08:20:52
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام:

ایلام، رتبه ششم کمترین آسیب‌های شغلی را در کشور دارد

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام با اشاره به اینکه این استان رتبه ششم کمترین آسیب‌های شغلی را در کشور دارد، گفت: تعداد آسیب‌های شغلی طی سال‌های 98 تا1400، روند کاهشی داشته و سال گذشته 84 حادثه بوده که 96.7 درصد مربوط به مردان و تنها 3.3 درصد مربوط به زنان است.

نورالدین الیاسی روز سه شنبه در نشست شورای فنی استان به تحلیل آسیب‌های شغلی در استان اشاره کرد و گفت: کارگران یکی از قشرهای زحمت‌کش و با ارزش جامعه هستند که به عنوان نیروهای محرکه اقتصادی نقش مهمی در زمینه تولید و اقتصاد کشور دارند.

وی افزود: با توجه به نتایج طرح نیروی کار مرکز آمار ایران در سال 99 بیشترین سهم به گروه عمده فعالیت عمرانی تولید صنعتی با 26.99 درصد و بعد از آن به گروه‌های عمده فعالیت ساختمان با 22.45 درصد و تعمیر وسایل نقلیه موتوری، موتور سیکلت با 13.84 درصد اختصاص دارد.

وی گفت: بیشترین تعداد حادثه شغلی بر حسب عامل حادثه در سال 1400 به ترتیب مربوط به عامل سقوط کردن و لغزیدن با 35.4 درصد، گیر کردن داخل یا بین اشیاء و ماشین 21.4 است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: بررسی تعداد آسیب‌های برحسب فعالیت عمده اقتصادی نشان می‌دهد که بیشترین آسیب شغلی در سال1400 به ترتیب مربوط به فعالیت‌های ساختمان با 48.7 درصد و صنعت (تولید) 16.2 در استان ایلام است و از لحاظ کمترین تعداد آسیب‌های شغلی استان ایلام رتبه ششم در کشور را دارد.

الیاسی تصریح کرد: آموزش کارگران و کارفرمایان، نظارت مستمر در خصوص رعایت مسائل ایمنی در حین کار، به کارگیری مسوولان ایمنی در کارگاه برای نظارت بر رعایت مسائل ایمنی، تشکیل کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت کار در کارگاه و عدم واگذاری کار به پیمانکاران فاقد تأیید صلاحیت ایمنی، راهکارهای پیشنهادی برای کاهش حوادث ناشی از کار در پروژه‌های عمرانی که عمدتاً تولید صنعتی و ساختمانی هستند.

شناسه خبر 56869