شناسه خبر:52058
1400/11/17 09:50:12
معاون درمان دانشکده علوم پزشکی اسدآباد خبر داد:

بیمارستان قائم اسدآباد در مسیر توسعه

سپهرغرب، گروه خبر: معاون درمان دانشکده علوم پزشکی اسدآباد از افتتاح و راه‌اندازی مرکز خون‌گیری ثابت خبر داد. سجاد حیدری گفت: درحال حاضر سازه این مرکز با استاندارهای خاص درحال تکمیل شدن است که با راه‌اندازی آن در طول ماه دو بار از متقاضیان خون‌گیری صورت می‌گیرد.

سجاد حیدری گفت: درحال حاضر سازه این مرکز با استاندارهای خاص درحال تکمیل شدن است که با راه‌اندازی آن در طول ماه دو بار از متقاضیان خون‌گیری صورت می‌گیرد.

وی از کلنگ‌زنی پروژه بیمارستان امیرالمؤمنین اسدآباد با اعتباری افزون‌بر 50 میلیارد تومان در دهه مبارک فجر خبر داد و اظهار کرد: درحال حاضر مشکل زمین این بیمارستان مرتفع شده و زمین به تملک دانشکده علوم پزشکی درآمده است که با کلنگ‌زنی و تخریب بیمارستان قدیمی امیرالمؤمنین، ساخت بیمارستان جدید با انتخاب پیمانکار طرح در سال آینده آغاز خواهد شد.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی اسدآباد افزود: با جذب پزشکان متخصص در این بیمارستان خوشبختانه در تمامی حوزه‌های بستری، اعمال جراحی، اورژانس ویزیت درمانگاه و پاراکلینیک هرکدام به‌صورت میانگین 20 تا 30 درصد افزایش ارائه خدمات به مراجعه‌کنندگان داشته‌اند.

حیدری از ارتقای درجه اعتباربخشی بیمارستان قائم (عج) این شهرستان به درجه یک در اوایل سال جاری خبر داد و اظهار کرد: در چهارمین دوره اعتباربخشی بیمارستان‌های کشور و در تازه‌ترین ارزیابی وزارت بهداشت، بیمارستان قائم (عج) برای نخستین‌بار به درجه یک ارتقا پیدا کرد.

فعالیت 32 پزشک متخصص و 9 پزشک عمومی در شهرستان اسدآباد یکی از مواردی بود که معاون درمان دانشکده علوم پزشکی اسدآباد به آن اشاره کرد.

حیدری همچنین از افتتاح طرح توسعه ICU این شهرستان با 11 تخت در دهه فجر خبر داد و گفت: درحال حاضر نوبت‌دهی در کلینیک تخصصی بیمارستان قائم اسدآباد نیمی به‌صورت حضوری و نیمی به‌صورت غیر حضوری بوده که از اردیبهشت‌ماه سال آینده تمامی نوبت‌دهی‌ها در این کلینیک به‌صورت غیر حضوری خواهد شد.

فعال شدن شیفت بعدازظهر مرکز MRI بیمارستان قائم، راه‌اندازی کتابخانه بیمارستان، کلینیک توان‌بخشی، سونوگرافی، طرح تحول سامانه آموزش، نسخه‌نویسی الکترونیک، خرید دستگاه امحای زباله، جذب پزشک متخصص چشم برای شهرستان، کمک به بیماران خاص غیره، از دیگری موارد و اقداماتی بود که معاونت درمان دانشکده علوم پزشکی به آن‌ها اشاره کرد.

حیدری از اعلام نیاز دانشکده علوم پزشکی برای جذب 16 پزشک جدید خبر داد و گفت: با جذب این تعداد پزشک متخصص شهرستان در جایگاه خوبی قرار خواهد گرفت.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی اسدآباد با بیان اینکه کلینیک‌های مرکز بهداشت که در شهرستان هستند تنها در بحث کشیدن دندان فعالیت دارند، یادآور شد: درحال حاضر تجهیزات تصویربرداری دندان‌پزشکی برای کلینیک دندان‌پزشکی اسدآباد خریداری شده و با مرتفع شدن مشکل گمرکی آن و استقرار این تجهیزات، شاهد تنوع ارائه خدمات دندان‌پزشکی در شهرستان با تعرفه‌های دولتی خواهیم بود.

 

شناسه خبر 52058