شناسه خبر:51832
1400/11/11 09:27:09

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: 30 طرح کشاورزی هم‌زمان با دهه مبارک فجر در این استان آماده بهره‌برداری است که برای 219 نفر اشتغال جدید ایجاد می‌کند.

«علی صفری» روز یکشنبه در این‌باره افزود: 22 طرح در حوزه آب و خاک، سه طرح تولیدات گیاهی شامل بهره‌برداری از گلخانه هیدروپونیک، باغ گردو و باغ دیم، یک واحد پرورش بوقلمون، 2 واحد تولید و پرورش ماهیان زینتی و پرورش ماهی، 2 طرح بسته بندی مرغ و کارخانه تولید خوراک دام همزمان با دهه مبارک فجر در استان مرکزی به بهره‌برداری می‌رسند.

وی ادامه داد: 548 میلیارد و 358 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی، تسهیلات بانکی و آورده شخصی برای بهره برداری از این طرح‌ها هزینه شده‌ است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از این طرح‌ها برای 189 نفر مرد و 30 نفر زن در این استان به صورت مستقیم و 224 نفر مرد و 10 نفر از زنان به صورت غیر مستقیم اشتغال زایی شده‌ است.

صفری گفت: یک هزار و 861 خانوار با بهره‌برداری از طرح‌های کشاورزی استان مرکزی در دهه مبارک فجر از مزایای آنها بهره‌مند می‌شوند.

وی ادامه داد: یک هزار و 800 خانوار از مزایای طرح‌های آب و خاک، 23 خانوار از طرح‌های تولیدات گیاهی، یک خانوار دام و طیور، 6 خانوار شیلات و 31 خانوار از مزایای طرح‌های صنایع تبدیلی و غذایی استان مرکزی بهره‌مند می‌شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی خاطرنشان کرد: بهره برداری از این طرح‌ها همزمان با دهه مبارک فجر در شهرستان‌های آشتیان، زرندیه، شازند، دلیجان، کمیجان، خمین، ساوه، فراهان، خنداب، اراک، ساوه و کمیجان آغاز می‌شود.

صفری گفت: لوله‌گذاری، آبیاری بارانی، آبیاری تحت فشار، مرمت و لایروبی، احداث پل روستا، آبیاری بارانی و سامانه آبیاری نوین کلاسیک از جمله طرح‌ها در حوزه آب و خاک است که همزمان با دهه مبارک فجر در استان مرکزی به بهره برداری می‌رسند.

شناسه خبر 51832