شناسه خبر:49956
1400/9/28 10:26:25

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده حوزه شمالی مردم ایلام در مجلس از اختصاص 240 میلیارد تومان برای توسعه راه‌های روستایی ایلام در یک برنامه پنج ساله خبر داد.

علی‌اکبر بسطامی در بازدید از پروژه راهسازی بان خشک-ریزوند- سرچم لو شهرستان تازه تأسیس چوار افزود: یکی از مشکلات استان، بحث راه‌ است که در بودجه محرومیت‌زدایی برای مشکلات مربوط به راه در روستاها، مقرر شد در یک برنامه پنج ساله پیش‌بینی شده، طی دو مرحله، 240 میلیارد تومان به استان اختصاص یابد.

وی بیان کرد: از ابتدای آذرماه سال جاری این پروژه تحویل پیمانکار شده و تاکنون به صورت مرحله به مرحله پی‌کنی 6 پل صورت گرفته است.

نماینده حوزه شمالی مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: طول کل مسیر پروژه راهسازی بان خشک- ریزوند- سرچم‌لو تقریباً 15 کیلومتر است و فاز اول از روستای بان خشک به سمت ریزوند به طول سه کیلومتر عملیات خاکی، پل‌سازی و روسازی راه شامل ساب بیس انجام شده و روکش آسفالت فاز یک هم پس از اجرای عملیات راهسازی مابقی مسیر و در صورت تأمین اعتبار انجام خواهد شد.

بسطامی تأکید کرد: فاز دوم این پروژه به طول 12 کیلومتر باقیمانده تا سرچم لو نیاز به اجرای عملیات خاکی و احداث 22 دستگاه پل دارد که هم اکنون پی کنی 6 پل، اجرای عملیات خاکی و روسازی راه به طول پنج کیلومتر در فاز دوم پروژه بانخشک-ریزوند توسط پیمانکار انجام شده است.

بسطامی اضافه کرد: پیمانکار پروژه در خصوص تکمیل مرحله به مرحله پروژه با سرعت قابل قبول قول مساعد داده است.

شناسه خبر 49956