شناسه خبر:48561
1400/8/27 09:44:29
مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای ایلام:

54 کیلومتر از جاده‌های روستایی ایلام روکش آسفالت شد

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 54 کیلومتر از جاده‌های روستایی این استان روکش آسفالت شده است.

نورالله دلخواه اظهار کرد: در این مدت (ابتدای سال تاکنون) بیش از چهار کیلومتر نیوجرسی، یک هزار و 360 کیلومتر خط کشی، 58 کیلومتر شیب شیروانی، شناسایی تجاوز به حریم 91 عدد و یک هزار و 56 کیلومتر شانه‌سازی راه‌های این استان توسط این اداره کل انجام شده است.

وی از استمرار آسفالت و ایمنی‌سازی راه‌های روستایی استان خبر داد و افزود: آسفالت 46 کیلومتر از راه‌های روستایی در نقاط مختلف در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای ایلام یادآور شد: این میزان راه روستایی با اعتبار 395 میلیارد ریال در سطح روستاهای بان ویژه ایلام، چهل زرعی ایوان، حاج بختیار، بان سرو، بان زیارت و پارده چوار، قاضی خان- بدره سیروان، ظاهروند هلیلان، چنار جعفری بدره، دال‌پری دهلران و شهرک هزارانی آبدانان تا پایان سال جاری انجام خواهد شد.

دلخواه تأکید کرد: همچنین نگهداری راه‌های استان، عملیات لکه‌گیری آسفالت، خط کشی راه‌ها، نصب تابلو، بهسازی و اجرای ماسه آسفالت مقاطع از بین رفته رویه راه‌ها به طول 100 کیلومتر نیز در دستور کار این‌ اداره کل است.

وی ادامه داد: همچنین به‌منظور نگهداری پل‌ها و ابنیه فنی، عملیات تنقیه 400 دستگاه پل و تنظیم بستر و لایه روبی بیش از 50 دستگاه پل بزرگ نیز در اولویت برنامه کاری قرار دارد.

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای ایلام با اشاره به اهم فعالیت‌های این اداره کل در سال گذشته گفت: 273 کیلومتر از راه‌های استان در این ‌مدت روکش آسفالت و لایه حفاظتی شد که از این میزان 52 کیلومتر مربوط به راه‌های روستایی ایلام است.

دلخواه افزود: همچنین سال 99 بیش از 450 کیلومتر لکه‌گیری و چاله‌پرکنی در استان انجام شد و 340 هزار تن آسفالت جهت انجام این عملیات مصرف شده است.

به گفته وی، همچنین سال گذشته دو هزار و 600 کیلومتر از راه‌های استان خط کشی شده است.

استان 20 هزار کیلومتر مربعی ایلام در غرب کشور و همسایگی عراق دارای 145 کیلومتر بزرگراه، 670 کیلومتر راه اصلی، 891 کیلومتر راه فرعی و یک هزار و 648 کیلومتر راه روستایی است.

شناسه خبر 48561