شناسه خبر:48507
1400/8/26 10:10:29

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان گفت: جاده کوهستانی همدان- تویسرکان از مسیر گنجنامه به‌دلیل ریزش برف و نداشتن ایمنی کافی، با دستور شورای تأمین استان تا پایان فصل زمستان بسته شد.

«صفر صادقی‌راد» روز سه‌شنبه افزود: هرسال با آغاز فصل سرما و ریزش برف، جاده قدیمی گنجنامه- تویسرکان به‌دلیل پیشگیری از وقوع حوادث رانندگی، از هر دو طرف بسته می‌شود.

وی اظهار کرد: با توجه به مصوبه شورای تأمین و ستاد بحران استان مبنی بر تشکیل کارگروهی درخصوص بستن این مسیر، موضوع در دستور کار راهداری و پلیس راه قرار گرفته است و این اقدام با هماهنگی فرماندار همدان و تویسرکان انجام شد.

این مقام مسئول ادامه داد: با توجه به ریزش برف و نبود امکان برای بازگشایی این جاده کوهستانی، احتمال بروز سوانح رانندگی ازجمله خروج خودرو از مسیر اصلی و سقوط در پرتگاه وجود دارد.

صادقی‌راد افزود: این مسیر به‌دلیل شیب‌های تند، پیچ‌های خطرناک و پرتگاه‌های خطرآفرین، همه‌ساله با نزدیک شدن به فصل زمستان با ریختن خاک یا قرار دادن نیوجرسی مسدود می‌شود.

وی اضافه کرد: شهروندان می‌توانند به‌جای جاده گنجنامه- تویسرکان، از مسیر‌های جایگزین «همدان- جوکار- تویسرکان» و یا «همدان- اسدآباد- تویسرکان» برای تردد استفاده کنند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان گفت: جاده گنجنامه- تویسرکان 35 کیلومتر نسبت به جاده همدان- جوکار- تویسرکان کوتاه‌تر است؛ به همین علت شاهد استقبال رانندگان برای تردد از این مسیر هستیم.

وی اضافه کرد: با وجود بارش باران در بیشتر نقاط استان، دیگر مسیرهای جاده‌ای استان باز است و شهروندان به‌راحتی می‌توانند در این مسیرها تردد کنند.

صادقی‌راد افزود: تیم‌های راهداری استان همدان در حالت آماده‌باش هستند تا درصورت ریزش برف و یا آب‌گرفتگی جاده‌ها، مسیر را بازگشایی کنند.

وی ادامه داد: همه راهدارخانه‌ها، تجهیزات و ماشین‌آلات راهداری زمستانی برای مقابله با حوادث احتمالی آماده هستند.

براساس گزارش اداره کل هواشناسی استان همدان بارش باران از روز سه‌شنبه در این استان آغاز شده و ساعات عصرگاهی به اوج خود رسیده و در گردنه‌ها احتمال ریزش برف وجود دارد.

 

شناسه خبر 48507