شناسه خبر:39776
1400/2/6 09:50:03

سپهرغرب، گروه خبر: سخنگوی ستاد مقابله با کرونا کرمانشاه با اشاره به روند واکسیانسیون در این استان، گفت: ثبت نام از بیماران خاص و افراد در معرض خطر برای دریافت واکسن کرونا از روز گذشته در کرمانشاه آغاز شده است.

«مسعود بهرام نژاد» روز یکشنبه در یک برنامه رادیویی اظهار کرد: علاوه بر واکسیناسیون کادر درمان از فردا روند توزیع 10 هزار دوز واکسن جدید در سطح استان آغاز خواهد شد.

وی افزود:, دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در رابطه با شیوه توزیع این واکسن‌ها و چگونگی دریافت آن توسط افراد در معرض خطر اطلاع رسانی خواهد کرد.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا وضعیت شیوع بیماری کرونا را فوق العاده دانست و گفت: در صورتی که پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود، احتمال بحرانی تر شدن وضعیت در استان زیاد است.

به گفته بهرام نژاد، اکنون 9 شهرستان استان در وضعیت قرمز، چهار شهرستان در وضعیت نارنجی و یک شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

وی با بیان اینکه وضعیت شیوع کرونا در کرمانشاه بحرانی است، گفت: از ابتدای شیوع بیماری تا کنون 32 هزار و 971 نفر بر اثر ابتلا به این بیماری در مراکز استانی بیماری بستری شدند.

سخنگوی ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان با بیان اینکه اکنون 815 نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند، افزود: از این آمار 30 هزار و 513 نفر سلامت خود را به دست آورده و از بیمارستان‌ها مرخص شده اند و یک هزار و 643 نفر جان خود را از دست دادند.

بهرام نژاد با بیان اینکه وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان نگران کننده است، یادآور شد: تجربه نشان داده است که هر زمان میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی به بالای 60 درصد می‌رسید وضعیت استان روبه بهبود بود و هر زمان این آمار به زیر 30 درصد رسید با مشکلات فراوانی روبه رو شدیم.

وی با اشاره به اینکه نظارت‌ها بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیاز به تقویت دارد، گفت: اکنون شاهد آن هستیم که میزان استفاده از ماسک به ویژه در مراکز خرید استان بسیار کم است.

سخنگوی ستاد کرونا کرمانشاه توضیح داد: نظارت‌ها و برخورد با متخلفان کرونایی همچنان ادامه دارد اما باید به این نکنه نیز توجه کرد که به تعداد هر واحد صنفی یک تیم ناظر در استان وجود ندارد.

بهرام نژاد تاکید کرد: برای اینکه بتوانیم از پیک چهارم بیماری کرونا نیز به راحتی عبور کنیم باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی را به صورت ویژه در دستور کار قرار دهیم.

وی افزود: سازمان صمت مراکز تجمع مردم و ازدحامخ را شناسایی کرده و قرار است فردا در نشست ستاد کرونا در رابطه با آن تصمیم گیری شود.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در پاسخ به سوالی در رابطه با محدودیت‌های سفر در نوروز گفت: در ایام نوروز کرمانشاه جز استان‌هایی بود که کمترین میزان مسافر را پذیرفت با کمک رسانه‌ها توانستیم وضعیت بهتری در رابطه با کنترل شیوع کرونا حاکم کنیم.

بهرام نژاد همچنین در رابطه با ازدحام در آرامستان‌های استان نیز اظهار داشت: وضعیت آرامستان‌های کرمانشاه امروز بسیار بهتر از هفته قبل است، اما وضعیت دلخواه نیست.

شناسه خبر 39776