شناسه خبر:33453
1399/9/22 10:46:39

سپهرغرب، گروه ورزشی: سرمربی تیم کشتی فرنگی صبانور کردستان گفت: بعد از اعتراضاتی که به داوری رقابت‌های مقدماتی لیگ کشتی صورت گرفت و پیگیری‌ها با مسوولان برگزاری لیگ و فدراسیون، احتمال برگزاری فینال لیگ برتر با 6 تیم به جای چهار تیم وجود دارد.

جمشید خیرآبادی روز پنجشنبه اظهار کرد: رضایت بخش‌های مختلف برای برگزاری فینال لیگ با 6 نیم کسب شده و با ابلاغ رسمی دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان برگزار کننده لیگ به فدراسیون این موضوع به فاز اجرایی می‌رود.

وی افزود: با نهایی شدن برگزاری فینال با 6 تیم در نهایت تیم‌های صبانور کردستان و رعد پدافند ارتش نیز به چهار تیم راه یافته به فینال اضافه می‌شود.

خیرآبادی یادآور شد: برای میزبانی این مسابقات در سالن 6 هزار نفری 22 گولان سنندج هم اعلام آمادگی کرده‌ایم و در صورت موافقت فینال لیگ در کردستان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه فیلم اشتباه داور در مسابقات صبانور را به 2 داور المپیکی نشان دادیم که آنها هم بر این باور بوده و تایید کردند 2 پوئن و اخطار لحاظ نشده است، اضافه کرد: در صورت لحاظ شدن اخطار و به خاک رفتن حریف، ساروی تبحر خاصی در خاک دارد و می‌توانست امتیاز خوبی بگیرد.

سرمربی تیم کشتی فرنگی صبانور کردستان گفت: علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتی با حضور در محل کمیته داوران بشدت به عملکرد آنها اعتراض کرد و متذکر شد اگر این اشتباهات در لیگ رخ دهد داور مربوطه یک ماه محروم می‌شود.

وی با تشکر از مردم، استاندار، مدیرکل ورزش و جوانان و 2 نماینده سنندج و رییس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی گفت: 20 سال است کردستان نتوانسته‌ در لیگ برتر کشتی حضور داشته باشد و امروز که توانستیم اولین تیم را به لیگ اعزام کنیم نباید بخاطر اشتباه داوری از ادامه مسابقات محروم شویم.

خیرآبادی در رابطه با زمان برگزاری فینال مسابقات لیگ برتر کشتی فرنگی هم یادآور شد: سه ورزشکار اصلی تیم صبانور شامل هادی ساروی در 97 کیلو، و دو ورزشکار گرجستانی در اوزان 63 و 77 کیلو در خارج از کشور حضور دارند و برگشت آنها زمان‌بر است بنابراین نمی‌توانند تا 25 آذر بازگشته و به مسابقات لیگ برسند.

وی تاکید کرد: درخواست کرده‌ایم زمان برگزاری فینال تغییر کند چرا که در این روز نمی‌توانیم در مسابقات حضور داشته باشیم.

شناسه خبر 33453