شناسه خبر:33135
1399/9/16 10:59:21

سپهرغرب، گروه ورزشی: رئیس هیئت دوچرخه‎سواری استان کرمانشاه گفت: در طول چهار سال فعالیتم در هیئت تلاش زیادی کردم تا زیرساخت‌های مورد نیاز را برای دوچرخه‎سواری کرمانشاه ایجاد کنم، اما بی‎نتیجه بود

جلال عزیزی به فاصله کمتر از یک هفته مانده به پایان دوره ریاستش در هیئت دوچرخه‎سواری استان کرمانشاه، با اعلام اینکه قصد ندارد در انتخابات آتی ریاست این هیئت کاندیدا شود، اظهار کرد: طی چهار سال فعالیتم در هیئت تلاش زیادی کردم تا این رشته را در استان توسعه دهم، اما متأسفانه موانع و مشکلاتی بود که مانع از تحقق کامل این هدف شد.

وی نبود زیرساخت‌ها را ازجمله مهم‎ترین این موانع برشمرد و گفت: دوچرخه‎سواری در کرمانشاه تقریباً هیچ زیرساختی ندارد و تمام سعی‌ام بر آن بود که این زیرساخت‌ها را ایجاد کنیم که موفق نشدیم.

رئیس هیئت دوچرخه‎سواری کرمانشاه با گلایه از عدم همراهی دستگاه‌های ذی‌ربط برای ایجاد زیرساخت‌های این رشته در استان، گفت: از حدود چندسال پیش پیگیر احداث یک مجموعه دوچرخه‎سواری مشتمل بر پیست‌های سرعت، استقامت، تریال و غیره بودیم که درنهایت استانداری طی نامه‎ای از اداره کل ورزش و جوانان خواست تا این زیرساخت را ایجاد و نتیجه را هم به استانداری اعلام کند.

وی افزود: سرانجام زمینی یک هکتاری را در داخل دهکده المپیک برای احداث این مجموعه دوچرخه‎سواری درنظر گرفتیم و مورد تأیید دفتر فنی اداره کل وررش و جوانان هم قرار گرفت، اما بعد از مدت کوتاهی اعلام کردند که بنا به دستور وزارتخانه نمی‎توانند کلنگ احداث پروژه‎ای جدید را بر زمین بزنند و برای آن اعتباری تخصیص دهند.

عزیزی اضافه کرد: بدین‎ترتیب واگذاری زمین برای ایجاد پیست دوچرخه‎سواری از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان منتفی شد، اما چندماه بعد همان زمین را برای احداث پیست چندجانبه موتورسواری و اتومبیل‌رانی اختصاص دادند.

رئیس هیئت دوچرخه‎سواری کرمانشاه به نبود پیست کوهستان این رشته هم در استان اشاره کرد و افزود: با وجود اینکه کرمانشاه به‎واسطه شرایط جغرافیایی کوهستانی، ورزشکاران بسیار توانمندی در رشته دوچرخه‌سواری کوهستان دارد، اما متأسفانه سال‌ها است که به‎دلیل نبود پیست مختص به این رشته ورزشکارانمان در تپه‌های اطراف شهر ازجمله سراب قنبر تمریناتشان را دنبال می‌کنند که گاهی با خطراتی هم مواجه می‌شوند.

وی عنوان کرد: زمانی که قرار شد پارک 180 هکتاری سراب قنبر احداث شود، با رایزنی و پیگیری‌های زیاد توانستیم طرح یک پیست پنج کیلومتری دوچرخه را نیز در نقشه قرار دهیم. هرچند شهرداری پروژه پارک جنگلی را اجرایی کرده، اما متأسفانه پیست دوچرخه‎سواری کوهستان را نساختند، درحالی که روی نقشه این پیست گنجانده شده است.

این مقام مسئول به نبود مسیر شهری دوچرخه‎سواری هم در کرمانشاه اشاره‎ای کرد و گفت: از چند مدت پیش مکاتباتی را با شهرداری داشتیم که در برخی از خیابان‌های شهر که مسیر گردشگری است، مانند بلوار طاق‌بستان لاین کُندرو هر دو طرف بلوار را برای پیست شهری دوچرخه خط‎کشی کنند، اما همه مکاتبات و درخواست‌هایمان بی‎جواب ماند.

رئیس هیئت دوچرخه‌سواری کرمانشاه تأکید کرد: اگر زیرساخت‌ها در کرمانشاه فراهم باشد، می‌توانیم پرچم‌دار دوچرخه‌سواری ایران باشیم، چراکه در این سال‌ها ورزشکارانی را به مسابقات کشوری اعزام کرده‌ایم که حتی یک‎بار هم پایشان به پیست نخورده و تنها در پارک شرقی تمرین داشته‌اند، اما مقام‎آور شده‌اند. حال اگر پیستی داشته باشیم، قطعاً ورزشکاران نشان‎آور در سطح آسیا خواهیم داشت.

وی در پایان این گفت‌وگو اعلام کرد: وقتی که دیدم برای ایجاد زیرساخت‌ها نمی‎توانم کاری کنم، تصمیم گرفتم دیگر به فعالیتم در هیئت ادامه ندهم، با این وجود امیدوارم رئیس آتی هیئت بتواند این زیرساخت‌ها را ایجاد کند.

شناسه خبر 33135