شناسه خبر:27519
1399/6/6 00:43:26

معاون فرهنگی شهردار کرمانشاه گفت: یک سوگواره ملی بزرگی در قالب طرح نمایش‌های آیینی مرتبط با محرم با مشارکت 12 دستگاه اجرایی در ایام اربعین به میزبانی کرمانشاه برگزار می‌شود.

مهدی عبدالمالکی اظهار کرد: در ایام محرم‌الحرام درواقع شهرداری کرمانشاه، اصلی‌ترین رسالت خود را در حوزه فضاسازی شهری دیده و همه‌ساله تلاش بر این بوده که فضای شهری متناسب با این مناسبت مهم و ارزشمند محرمی شود.

وی ادامه داد: یک پویشی در حوزه سازمان فرهنگی و اجتماعی در حوزه فرهنگی شهرداری اتفاق افتاده که در این شرایط بیماری کرونا برای افرادی که امکان خارج شدن از منزل را ندارند، هرخانه این امکان را داشته باشد که تبدیل به یک حسینیه شود.

معاون فرهنگی شهردار کرمانشاه ادامه داد: ما در راستای همین پویش بیش از پنج‌هزار پرچم را برای سردرب منازل شهر کرمانشاه تهیه کردیم که با احیای یک سنت حسنه که رسم و سنت مردم کرمانشاه بوده، چهره محلات کرمانشاه سیاه‌پوش شده است.

وی از میزبانی گروه‌های نمایشی کشور در ایام اربعین در کرمانشاه خبر داد و افزود: یک سوگواره ملی بزرگی در قالب طرح نمایش‌های آیینی مرتبط با محرم با مشارکت 12 دستگاه اجرایی در کرمانشاه برگزار خواهد شد که فراخوان آن طی روزهای آینده منتشر شده و از پوستر آن رونمایی خواهد شد.


منبع: خبرگزاری فارس

شناسه خبر 27519