شناسه خبر:22032
1399/3/1 00:28:38

سپهرغرب، گروه خبر: معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه گفت: ایجاد زنجیره پرورش اسب کُرد، از این جهت اهمیت دارد که بخشی از سرمایه و داشته‌ی فرهنگ بومی ما است و ما می‌توانیم به‌صورت هدفمند، بر روی آن سرمایه‌گذاری کنیم.

روز گذشته جلسه بررسی روند ایجاد تشکیل زنجیره پرورش اسب «کُرد» به ریاست دکتر حاتمی معاون استاندار و با حضور قبادی مدیرکل دفتر جذب سرمایه‌گذاری، انجمن‌ها و فعالان حوزه پرورش اسب استان، برگزار شد.

دکتر حاتمی در این جلسه، ایجاد زنجیره اسب کُرد را یک ضرورت دانست و اظهار کرد: ایجاد زنجیره پرورش اسب کُرد، از این جهت اهمیت دارد که بخشی از سرمایه و داشته‌ی فرهنگ بومی ما است و ما می‌توانیم به‌صورت هدفمند، بر روی آن سرمایه‌گذاری کنیم و ازاین‌رو کمیته‌ای برای تبیین و شناسایی این زنجیره با محوریت ادارات کل ورزش و جوانان، جهادکشاورزی و نیز بخش خصوصی فعال در این عرصه تشکیل شده، راهبر این زنجیره هم تعیین شده که هم تجربه عملی و هم نگاه علمی به این زنجیره دارد.

وی افزود: برگزاری همایش بین‌المللی اسب کُرد، توسعه باشگاه‌ها و مراکز پرورش اسب، رویدادسازی‌های ورزشی و گردشگری، برگزاری بازا‌رهای فروش، معرفی و فروش این نژاد به کشو‌رهای دیگر می‌تواند، خصوصیات و امتیازهای خاص این نوع اسب را بیشتر عیان سازد و ما هم در این زمینه حمایت‌های لازم را خواهیم داشت.

وی در پایان گفت: در خصوص ایجاد میدان سوارکاری که هم، بُعد ورزشی و هم بُعد گردشگری دارد، تصمیمات و اقداماتی انجام داده‌ایم و همچنین در زمینه ایجاد مراکزی برای آموزش مهارت‌های مرتبط با این زنجیره نیز تصمیماتی اتخاذ شد که إن‌شاءا... بتوانیم آن‌ها را اجرایی کنیم که در کل روند اجرایی این زنجیره، ارزش مطلوب بوده و به ایجاد اشتغال از این طریق، خوشبین و امیدوار هستیم.

 

شناسه خبر 22032