شناسه خبر:21148
1399/2/18 00:33:15
کمبود زیرساخت‌ها و امکانات ورزشی در محروم‌ترین نقطه همدان

یک سالن ورزشی برای 62 روستا در فامنین

سپهرغرب، گروه ورزشی: رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان فامنین گفت:علیرغم اینکه بیش از 60 درصد از جمعیت شهرستان فامنین در نقاط روستایی هستند، با کمبود امکانات وزیر ساخت‌های ورزشی در این مناطق مواجه هستیم.

حسین قراگوزلو با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود شهرستان فامنین در بحث ورزش قهرمانی و همگانی، گفت: فامنین با داشتن 62روستا و آبادی دارای سکنه در زیرساخت‌های ورزشی با مشکلاتی رو‌به‌رو است و کمبودهای زیادی در زمینه امکانات ورزشی داشته به‌طوریکه تنها دریک روستای شهرستان اداره ورزش و جوانان دارای سالن ورزشی است.

وی بااشاره به اینکه بیش از 60 درصد جمعیت شهرستان در مناطق روستایی ساکن هستند، اجرای برنامه‌های ورزشی در این مناطق در اولویت است و همچنین خوشبختانه سال گذشته با حمایت فرماندار شهرستان، مدیر کل ورزش و جوانان و هیئت روستایی و عشایری استان 13 خانه ورزش روستایی در شهرستان فامنین تجهیز و راه‌اندازی شد.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان فامنین گفت: سالن1500نفری به‌عنوان مهمترین پروژه عمرانی ورزشی شهرستان فامنین در سال گذشته 13 میلیارد500میلیون ریال اعتبار مصوب داشته است که از این مقدار مبلغ یک میلیارد و 280 میلیون ریال تخصیص داده شده و تکمیل این پروژه مهم جزء مطالبات اصلی جوانان و ورزشکاران است.

قراگوزلو ادامه داد: شهرستان فامنین سالن ورزشی استاندارد برگزاری مسابقات ورزشی دارای جایگاه تماشاچی نداردو تنها اداره ورزش و جوانان دارای دو سالن ورزشی در شهر و یک سالن ورزشی در روستای اصله از توابع بخش مرکزی است که این سالن‌ها نیز بامشکلات زیاد ازنظر ایمنی وکمبود امکانات ورزشی دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی همچنین از اعتبارمصوب 4میلیارد ریالی برای سالن باستانی فامنین با پیشرفت فیزیکی95درصدی خبر داد و ابراز امیدواری کرد: با تخصیص این اعتبار قسمتی از این پروژه در سال جاری انجام و گامی مهم در راستای توسعه زیرساخت‌های ورزشی این شهرستان برداشته شود.

رئیس اداره ورزش و جوانان فامنین بااشاره به کسب رتبه دوم فامنین در ارزیابی عملکرد ادارت ورزش و جوانان شهرستان‌های استان و کسب رتبه برتر درزمینه طرح ورزش درخانه گفت: علیرغم کمبود زیرساخت‌ها ولی در برگزاری مسابقات، جشنواره‌ها و برنامه‌های فرهنگی ورزشی فامنین در استان پیشتاز بوده و توانسته‌ایم 15 همایش پیاده‌روی، کوهنوردی و دوچرخه‌سواری، 6 جشنواره فرهنگی ورزشی و 50 مسابقه ورزشی را برگزار کنیم. قراگوزلو در خاتمه عنوان کرد: استعدادهای بالقوه ورزشی زیادی در شهرستان وجود دارد که توانسته‌اند در مسابقات کشوری بدرخشند با وجود این استعدادهای ورزشی، در شهرستان فامنین نیازمند توجه ویژه به بحث ورزش قهرمانی و به طبع آن ورزش روستایی و بانوان هستیم.

شناسه خبر 21148